Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hodnocení v duchu Two Rivers

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Inspirace, kterou o svém pojetí formativního hodnocení žáků poskytuje veřejná škola Two Rivers z Washingtonu. Tato metodika je v dokonalém souladu s výchovou k tvořivému myšlení.
Autor Bořivoj Brdička

Lokální problémy pohledem komiksu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací aktivita Lokální problémy pohledem komiksu představuje komplexně zaměřenou tvůrčí žákovskou činnost. Propojuje společenskovědní tematiku lokálních problémů (vyhledání, popis, analýza, návrh řešení) a využívání digitálních technologií k tvůrčí práci. Komiks, populární literární žánr, je atraktivní a motivační forma žákovského zapojení do společenského dění kolem sebe. Komiks zároveň svou vizualizací dodává vybraným problémům „tvář“, čímž mimo jiné i cílí na emoce žáků a ztotožnění se s příběhem. Činnost podporuje rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti, učí žáky spolupráci v rámci skupiny a plánování vlastní práce a dílčích kroků zadaného úkolu.
Autor Vanda Vaníčková

Mohou nás počítačové hry učit?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení nad tím, jak to dobré vzdělávací počítačové hry dělají, dokáží-li přispět ke zdokonalování schopností hráčů řešit problémy a, na rozdíl od tradiční výuky, hned tak neomrzí.
Autor Petr Brand

Seznamovací pobyt žáků nastupujících 1. ročníků

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznamovací pobyt umožňuje žákům nastupujících 1. ročníků seznámit se se svými spolužáky, s třídním učitelem, s výchovnou poradkyní, se školní psycholožkou a u ubytovaných na domově mládeže s vychovatelkou. Žáci se také částečně seznámí s pravidly, která platí ve škole a na domově mládeže. Tím je jim ulehčen přechod do neznámého prostředí. U žáků jsou rozvíjeny jejich sociální kompetence, kompetence k řešení problémů, komunikační dovednosti, jsou vedeni ke spolupráci a zodpovědnosti za sebe i za skupinu.
Autor Ing. Věra Zezuláková

Využití právních opatření při řešení problémového chování žáků na školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při řešení problémů spojených s rizikovým chováním žáků se školy musí pohybovat v právním rámci týkajícím se této problematiky. Materiál shrnuje právní opatření z této oblasti do přehledu, který by měl pomoci školám a měl by ukázat, jakým způsobem by mohly právních opatření využívat při řešení rizikového chování žáků na školách.
Autor MŠMT

Skupinové řešení problémů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je úvodní částí sady textů, které si kladou za úkol podporu řídících pracovníků ve školství. Tento materiál je jedinečný v tom, že přináší pestrou škálu různých řešitelských metod a technik, které mohou využívat učitelé ve svých hodinách při práci s žáky.
Autor Jaroslav Jindra

Scénář interaktivního divadla ÁJA

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládáme scénář interaktivního divadla, jehož hlavní hrdinka Ája chce řešit nahromaděné problémy sebevraždou. Právě v tu chvíli vstupuje do příběhu facilitátor, který nabízí Áje pomoc, když mu dá čas na řešení jejích problémů. Toto představení bylo 10x realizováno. Protože se jedná v současné době o tematiku aktuální, doporučujeme divadlo využít ne pouze ke korekci, ale jako prevenci při řešení problémů.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Skupinové řešení problémů – systém řešitelských porad

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto je „Systém řešitelských porad“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – řešitelské setkání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je úvodní částí sady textů, které si kladou za úkol podporu řídících pracovníků ve školství. Tento materiál je jedinečný v tom, že přináší pestrou škálu různých řešitelských metod a technik, které mohou využívat učitelé ve svých hodinách při práci s žáky.
Autor Jaroslav Jindra

Příklad dobré praxe CLIL - ZŠ Matice školské v Českých Budějovicích

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní škola Matice školské v Českých Budějovicích dokončila v červnu 2012 projekt Propojení cizího jazyka a matematiky na základní škole. Řešení tohoto projektu bylo zahájeno v únoru 2010, projekt trval 29 měsíců. Jeho cílem bylo, mimo jiné, vytvoření prostředí a materiálů pro výuku vybraných předmětů v anglickém jazyce na základní škole v podobě mezipředmětových výukových modulů a jejich rozpracování do klíčových kompetencí s cílem jejich následného rozvoje. Konkrétně se jednalo o modul Matematika v angličtině pro 4. až 9. ročník a Výtvarná výchova v angličtině pro 4. až 9. ročník. V návaznosti na to pak následovala aktualizace a inovace ŠVP a zkvalitnění vybavení školy výpočetní technikou a moderními výukovými technologiemi.
Autor Mgr. Jana Rychlíková, RNDr. Helena Binterová
Celkem: 31