Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problémů"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problémů"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Metodická doporučení k rozvoji matematické gramotnosti v základním vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodická doporučení k rozvoji matematické gramotnosti v základním vzdělávání navazují na aktivity Národního ústavu pro vzdělávání směřující k podpoře rozvoje matematické gramotností ve školách. Předložený soubor metodických doporučení je pouze malou ukázkou toho, jak lze ve výuce cíleně rozvíjet matematickou gramotnost a kde lze nalézt zajímavé postupy a metody k rozvíjení jednotlivých složek matematické gramotnosti.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Divadlo fórum

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládáme scénář, který byl realizován. Protože se jedná o tematiku velmi aktuální v době lyžařských školních výcvikových kurzů, nabízeli jsme toto DF jako preventivní program.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Scénář interaktivního divadla ÁJA

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládáme scénář interaktivního divadla, jehož hlavní hrdinka Ája chce řešit nahromaděné problémy sebevraždou. Právě v tu chvíli vstupuje do příběhu facilitátor, který nabízí Áje pomoc, když mu dá čas na řešení jejích problémů. Toto představení bylo 10x realizováno. Protože se jedná v současné době o tematiku aktuální, doporučujeme divadlo využít ne pouze ke korekci, ale jako prevenci při řešení problémů.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Hravá výuka češtiny pro cizince: Doplňování informací I. (pacienti)

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Cílem tohoto jazykového materiálu je poskytnout učitelům češtiny pro cizince velmi jednoduchou, zábavnou a v hodinách již prověřenou aktivitu, která je určena pro mírně pokročilé studenty-cizince. Tuto hru je vhodné zařadit na začátek hodiny jako vstupní motivaci.
Autor Jarmila Karlovcová

Program rozvoje metakognitivního myšlení dětí předškolního věku

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek čtenáře seznámí s programem rozvoje mekognitivního myšlení dětí předškolního věku. Realizovaný program vychází z aktivit metodiky Let´s Think! a zaměřuje se na rozvoj kognitivního myšlení dětí, na kooperaci, komunikativní dovednosti, řešení problémů, tvořivosti a kompetencí k autoregulaci učení předškolního věku. Příspěvek stručně popisuje průběh aktivity, názornou ukázkou je přiložený metodický list.
Autor Zdeňka Valentová

Krtčí výlety

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Projekt vytvořený na základě knihy Jana Hlaváče a Jitky Petrové Krtčí výlety uvádí děti zábavnou formou do předmatematických a předčtenářských činností, rozvíjí jejich představivost, tvořivost a schopnost řešit problémy. To vše zasazené do rámce vzájemných mezilidských vztahů.
Autor Eva Rybárová

Škola kreativních technik II – Banka kreativních technik

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek navazuje na článek „Škola kreativních technik I – Průvodce”. Obsahuje velké množství konkrétních popisů tvořivých technik využitelných ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

Škola kreativních technik I – Průvodce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní část Školy kreativních technik, která seznamuje s potenciálem, variabilitou a základními pravidly jejich využití ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

Seznamovací pobyt žáků nastupujících 1. ročníků

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznamovací pobyt umožňuje žákům nastupujících 1. ročníků seznámit se se svými spolužáky, s třídním učitelem, s výchovnou poradkyní, se školní psycholožkou a u ubytovaných na domově mládeže s vychovatelkou. Žáci se také částečně seznámí s pravidly, která platí ve škole a na domově mládeže. Tím je jim ulehčen přechod do neznámého prostředí. U žáků jsou rozvíjeny jejich sociální kompetence, kompetence k řešení problémů, komunikační dovednosti, jsou vedeni ke spolupráci a zodpovědnosti za sebe i za skupinu.
Autor Ing. Věra Zezuláková

Skupinové řešení problémů – komplexní metody

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Posledním z řady textů jsou „komplexní metody“. V této části uvedeme několik úspěšných příkladů z řešitelských porad a komunitního plánování, které byly sestaveny kombinací použití různých druhů již popsaných metod. Uvedené příklady jsou vybrány ze školského prostředí.
Autor Jaroslav Jindra
Celkem: 31