Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problémů"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problémů"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Lokální problémy pohledem komiksu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací aktivita Lokální problémy pohledem komiksu představuje komplexně zaměřenou tvůrčí žákovskou činnost. Propojuje společenskovědní tematiku lokálních problémů (vyhledání, popis, analýza, návrh řešení) a využívání digitálních technologií k tvůrčí práci. Komiks, populární literární žánr, je atraktivní a motivační forma žákovského zapojení do společenského dění kolem sebe. Komiks zároveň svou vizualizací dodává vybraným problémům „tvář“, čímž mimo jiné i cílí na emoce žáků a ztotožnění se s příběhem. Činnost podporuje rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti, učí žáky spolupráci v rámci skupiny a plánování vlastní práce a dílčích kroků zadaného úkolu.
Autor Vanda Vaníčková

Hodnocení v duchu Two Rivers

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Inspirace, kterou o svém pojetí formativního hodnocení žáků poskytuje veřejná škola Two Rivers z Washingtonu. Tato metodika je v dokonalém souladu s výchovou k tvořivému myšlení.
Autor Bořivoj Brdička

Mohou nás počítačové hry učit?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení nad tím, jak to dobré vzdělávací počítačové hry dělají, dokáží-li přispět ke zdokonalování schopností hráčů řešit problémy a, na rozdíl od tradiční výuky, hned tak neomrzí.
Autor Petr Brand

Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický postup transformace školy naplňující požadavky současného vývoje společnosti.
Autor Bořivoj Brdička

PISA 2018 a globální kompetence

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD PISA směrem ke kompetencím pro 21. století a naší připraveností na tyto změny reagovat.
Autor Bořivoj Brdička

Využití právních opatření při řešení problémového chování žáků na školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při řešení problémů spojených s rizikovým chováním žáků se školy musí pohybovat v právním rámci týkajícím se této problematiky. Materiál shrnuje právní opatření z této oblasti do přehledu, který by měl pomoci školám a měl by ukázat, jakým způsobem by mohly právních opatření využívat při řešení rizikového chování žáků na školách.
Autor MŠMT

Příklad dobré praxe CLIL - ZŠ Matice školské v Českých Budějovicích

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní škola Matice školské v Českých Budějovicích dokončila v červnu 2012 projekt Propojení cizího jazyka a matematiky na základní škole. Řešení tohoto projektu bylo zahájeno v únoru 2010, projekt trval 29 měsíců. Jeho cílem bylo, mimo jiné, vytvoření prostředí a materiálů pro výuku vybraných předmětů v anglickém jazyce na základní škole v podobě mezipředmětových výukových modulů a jejich rozpracování do klíčových kompetencí s cílem jejich následného rozvoje. Konkrétně se jednalo o modul Matematika v angličtině pro 4. až 9. ročník a Výtvarná výchova v angličtině pro 4. až 9. ročník. V návaznosti na to pak následovala aktualizace a inovace ŠVP a zkvalitnění vybavení školy výpočetní technikou a moderními výukovými technologiemi.
Autor Mgr. Jana Rychlíková, RNDr. Helena Binterová

Co by měli učitelé vědět o attachmentu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kvalita vztahů v rodině, ale také vztahy s učiteli, vrstevníky, ovlivňují, jak se dítě projevuje ve školním prostředí. Z hlediska problematiky citové vazby (attachmentu) je třeba vyšší senzitivnost ve školním prostředí a včasnost řešení objevujících se rizik, které mohou být jen přechodové, ale také mohou být kumulované, odkládané, podceňované i přeceňované.
Autor PhDr. Pavla Doležalová

Mateřská škola komunikuje s rodiči: Situace, které mohou nastat

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší ukázku z knihy Mateřská škola komunikuje s rodiči. V knize najdou spoustu užitečných informací nejen učitelé mateřských škol. Přináší návrhy řešení problémů, se kterými se setká každý učitel mateřské školy. Je doplněna řadou příkladů z praxe.
Autor Ladislava Lažová

Předškolák s problémovým chováním: Prevence agresivity v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší ukázku z velice čtivé knihy určené nejen pro předškolní pedagogy „Předškolák s problémovým chováním“ autorky Zdeňky Michalové. Teoretické poznatky jsou v knize doplněny řadou kazuistik a případů z praxe. V knize naleznete možné příčiny poruch chování, seznámíte se s možnostmi jejich prevence a také s řadou námětů, které Vám pomohou ovlivnit projevy problémového chování. Ukázka z knihy předkládá kapitolu Prevence agresivity v mateřské škole.
Autor Zdeňka Michalová
Celkem: 31