Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řeč a komunikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řeč a komunikace"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Velikonoce s předškoláky III

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí náměty pro velikonoční aktivity s předškoláky. Děti budou „číst“ věty z obrázků, tvořit příběh z náhodně vybraných loutek, luštit hádanky, odhadovat délku činností, utvářet časovou osu vlastních prožitků. Zaměří se i na vnímání vlastního tělesného schématu.
Autor Petra Pšeničková

Školní zralost I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
První díl seriálu nabízí sledování školní zralosti – zejména oblasti řeči a komunikace, jemné motoriky a laterality. Nabízené aktivity využijí pedagogové při individuální i skupinové práci.
Autor Petra Pšeničková

Projevy dětské zvídavosti: Otázky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V ukázce si připomeneme, co znamená pojem \"otázka\" v komunikačním procesu, jaké druhy otázek rozlišujeme a k jakému směřují cíli. První projevy otázek jsou pozorovatelné od věku 18 měsíců, a to neverbální komunikací, pomocí intonace za použití 1 - 2 slov, pomocí otázek s použitím tázacích zájmen a příslovcí: kde, co, proč, kdo, kdy... Od 3 let se otázky stávají součástí rejstříku verbálních projevů jedince, a tak nedílnou součástí mezilidské komunikace.
Autor J. M. Havigerová, I. Burešová, V. Smetanová a kol.
Celkem: 3