Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řízení kvality"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řízení kvality"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sebehodnocením lépe porozumíte své organizaci

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci klíčové aktivity Aplikace nástrojů řízení kvality projektu K2 se vyvíjí on-line systém řízení kvality v zájmovém a neformálním vzdělávání s názvem OLINA. V současné době tento systém pilotuje 16 organizací zabývajících se touto formou vzdělávání. O tom, proč a pro koho vznikl, jsme hovořili s Mgr. Pavlem Brabencem, garantem výše zmíněné aktivity.
Autor Vlasta Kohoutová

Žákovský poradní tým ředitelky školy

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V rámci implementace systému řízení kvality CAF chtělo vedení školy uplatňovat a rozvíjet partnerství se žáky jako příjemci vzdělávací služby, zapojit žáky školy jako zainteresovanou stranu do navrhování modernizací a inovací procesů a produktů kurikula, do utváření školních norem a pravidel. Vždy dva zástupci z každé třídy prvního až čtvrtého ročníku se jednou měsíčně pravidelně scházejí na poradách s ředitelkou školy, kde nastolují problematická místa v životě školy ke společnému hledání řešení. Ředitelka školy využívá žákovský poradní tým (ŽPT) jako zprostředkovatele informací mezi vedením školy a třídami, zadává na poradách ŽPT konkrétní úkoly či náměty, jejichž zpracování očekává od celé třídy, zpravidla na třídnické hodině, často se však jedná o dlouhodobější zadání, které třídy zpracovávají v horizontu měsíců. Členové Žákovského poradního týmu ředitelky školy působí ve svých třídách jako jakási „druhá ruka třídního učitele“, zpravidla spoluzodpovídají ředitelce školy za splnění zadaných úkolů. Úkoly a aktivity Žákovského poradního týmu směřují k průběžné realizaci průřezového tématu Občan v demokratické společnosti.
Autor PhDr. Jana Podoláková

Zavedení systému ISO 9001:2008 ve vzdělávací instituci

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příkladem dobré praxe je snaha o zajištění kvality vzdělávání. Propracovaný systém managementu kvality nabízí soubor mezinárodně uznávaných norem pro kvalitu řízení, zejména ISO 9001:2008. ISO normy jsou zcela běžné v hospodářské oblasti. Je však možné je uplatnit i v oblasti vzdělávání.
Autor RNDr. Hana Kozáčková

Autoevaluace a řízení kvality školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek poskytuje základní přehled o právních i věcných souvislostech autoevaluace školy – vlastního hodnocení školy. Pojednává o jejím smyslu ve vztahu k řízení kvality ve škole, možných oblastech, na které se můžeme při autoevaluaci zaměřit. Seznamuje s možnými způsoby jejího plánování, provádění i s některými nástroji, které mohou být při jejím efektivním provádění použity. Součástí příspěvku je příklad konkrétního nástroje pro autoevaluaci s popisem.
Autor Anna Doubková
Celkem: 4