Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "čtenář"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "čtenář"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Stále méně dětí baví čtení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Kolik knih přečteš za měsíc? Na tuto otázku odpovědělo loni 29 % dětí, že žádnou. Přitom v roce 2003 to bylo o tři procenta méně. Během stejných deseti let také ubylo dětí, které přečtou dvě a víc knih, o sedm procent – v roce 2003 jich bylo 30 %, zatímco v roce 2013 jen 23 %.
Autor Zoja Franklová

Pohádka o Rybitince

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Dítě a svět - zprostředkované poznávání vzdáleného světa, moře. Příspěvek uvádí metody práce s literárním textem, které podporují dětskou zvídavost, zájem poznávat nové a zároveň napomáhají rozvíjet i kultivovat estetické cítění.
Autor Jana Rýdlová

Dílna čtení v praxi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje dílnu čtení, kterou autor článku realizuje v rámci Systému praktické češtině. Autor se v příspěvku také zamýšlí nad problémy, které ovlivňují výuku českého jazyka, nad možnostmi ve výuce literární výchovy a nad významem četby pro žáky.
Autor Miloš Šlapal

Efektivní výuka ke čtenářské gramotnosti vyžaduje práci se čtenářskými dovednostmi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší pohled na čtení a čtenářskou gramotnost, nabízí úvahu nad těmito pojmy, rozpracovává sadu základních čtenářských dovedností a poskytuje ukázku jedné z metody hodnocení čtení s porozuměním.
Autor Hana Košťálová

Úloha emocí při recepci literárního díla

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek stručně charakterizuje dosavadní přístupy k interpretaci literárního díla a snaží se opřít dosavadní převážně spekulativní teorie recepce literárního díla o exaktní argumenty vycházející z rozsáhlých výzkumů lidských emocí v procesu četby, založených na digitálních technologiích.
Autor Zdeněk Jonák

Co je čtenářská gramotnost, proč a jak ji rozvíjet?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářská gramotnost by měla být u žáků rozvíjena tak, aby mohli čtení využívat jako nástroj k dosažení dalších cílů, které jsou klíčem k úspěchu v pracovním i osobním životě a ve společnosti.
Autor Ivana Procházková
Celkem: 6