Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "člověk a svět práce"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "člověk a svět práce"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inspirace AZ kvízem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nechte se inspirovat televizní soutěží a připravte hru pro téměř kteroukoli hodinu.
Autor Zdena Effová

Výchova k podnikání a podpora ducha podnikavosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Junior Achievement se zabývá rozvíjením podnikavosti u žáků všech stupňů a typů škol. V příspěvku se čtenář seznámí s výukovými předměty a metodami, které organizace uplatňuje. Příspěvek nabízí i několik praktických příkladů. Všechny výukové předměty jsou plně v souladu s RVP ZV a RVP G, naplňují řadu klíčových kompetencí, mají mezioborový charakter a integrují většinu průřezových témat.
Autor Kateřina Macková

Environmentální výchova do škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabídka pracovních listů, které pomohou nejen při začlenění environmentální výchovy do ŠVP.
Autor Sdružení TEREZA

Metodické doporučení k výuce vzdělávacího oboru Člověk a svět práce na 2. stupni základních škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen MŠMT) doporučuje ředitelům a ostatním pedagogům základních škol věnovat náležitou pozornost technické výchově a výuce technicky zaměřených tematických okruhů vzdělávacího oboru Člověk a svět práce. Účinná a důsledná výchova k volbě povolání žáků základních škol vyžaduje úpravu problematiky Člověk a svět práce v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) na podporu polytechnického vzdělávání a rozvoje podnikavosti na druhém stupni základní školy.
Autor MŠMT

Cesta knihy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Cesta knihy je vlastně propojení odborné publikace pro kariérové poradce a projektu kariérového poradenství pro žáky šestých ročníků základní školy. Aktivita tak probíhala ve dvou rovinách. Primárním cílem bylo vytvořit moderní a čtivou inspirativní publikaci pro začínající i zkušené kariérové poradce. Na tvorbu publikace navázal školní projekt Cesta knihy. Děti se přímo zapojily do samotné tvorby (jejich příspěvky jsou součástí knihy) a navíc si vyzkoušely celou sérii profesí, díky kterým knihy vznikají. Těžištěm projektu nebylo předat žákům informace o profesích, ale rozvíjet jejich kompetence a tím je připravit na budoucí dynamicky se rozvíjející svět práce. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Helena Košťálová

Posviť si na budoucnost

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Podle zkušeností Informačně vzdělávacího střediska Plzeňského kraje (Info Kariéra) roste ochota zaměstnavatelů spolupracovat se školami. Nahrává tomu situace na trhu práce, kdy počet volných pracovních míst převyšuje počet nezaměstnaných a pracovníci chybí napříč všemi profesemi a obory. Část firem se dívá na školy pouze jako na přímý zdroj pracovní síly a na spolupráci jako na nábor. Stále více firem si ale uvědomuje, že spolupráce se školami je součástí společenské odpovědnosti a v dlouhodobé perspektivě se jim vždy vyplatí. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Petr Chaluš

Řemesla okolo a v nás

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Inspirativní vzdělávací aktivita v oblasti Člověk a svět práce realizovaná se žáky 2. ročníku, zaměřená na kariérové vzdělávání a rozvoji gramotností. Tematicky zaměřeno na řemesla v místě, kde žiji, a práci s návodem Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Dalibor Neckář

Vytvoření vlastní firmy aneb podnikatelský plán

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V rámci oblasti Člověk a svět práce a předmětu Výchova k volbě povolání jsme se žáky narazili na téma trh práce. Je to téma velmi široké, téma, které se neustále vyvíjí a přístup k němu se mění, a také téma, které je mnohdy pro žáky těžko uchopitelné. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Pavel Namyslo

Vyrobím si …?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 3. ročníku základní školy s cílem seznámit je se slohovým útvarem popis pracovního postupu a s jeho praktickým využitím při výrobě konkrétního výrobku. Zároveň ukazuje smysluplné propojení vzdělávacího obsahu vzdělávacích oblastí Český jazyk a literatura a Člověk a svět práce, který zároveň napomáhá rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Aktivita byla realizována na větší městské škole zapojené do projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) a je předkládána jako inspirace pro vyučující z jiných základních škol. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Mgr. Lenka Březinová

Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální gramotnosti žáků a jakým způsobem digitální svět, ve kterém se žáci přirozeně pohybují, může ovlivňovat vzdělávací obsah a cíle výuky ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace, Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Hana Havlínová Ph.D.
Celkem: 36