Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Den ve finské škole, aneb Škola jako zdroj dovedností a duševní pohody
| Reportáž ze Strömbergovy základní školy, která uplatňuje principy Freinetovy pedagogiky, byla uveřejněna na stránkách www.virtualfinland.fi, provozovaných finským Ministerstvem pro komunikaci a kulturu. Jedná se o autentický popis typického školního dne.  | Salla Korpela |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
08. 11. 2006 |
6212 |
Manipulativní činnosti rozvíjející matematickou gramotnost – úvod
| Význam manipulativních činností pro rozvoj operačního myšlení dětí předškolního věku i žáků základních škol je nesporný. Jak by však měl učitel při jejich využití při předškolním vzdělávání a v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy postupovat? Jaké konkrétní metody práce a jaké didaktické pomůcky volit? Jak s nimi pracovat, aby bylo dosaženo rozvoje matematické gramotnosti? Lze tyto pomůcky nahradit vhodnými předměty, které běžně děti a žáci používají? Na tyto otázky odpovídají výstupy předkládaného projektu Jednoty českých matematiků a fyziků.  | RNDr. Eva Zelendová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
24. 02. 2014 |
10532 |
Zkameněliny ve výuce
| V rámci výuky o neživé přírodě je možné s žáky provádět celou řadu činnostně zaměřených aktivit. Jednou z těchto aktivit, která je žáky velmi oblíbená, je tvorba falešných zkamenělin ze sádry. Takto strávená vyučovací hodina je vhodná zejména tehdy, pokud předchází přírodovědné vycházce, jejíž náplní bude zkoumání pravých zkamenělin přímo v terénu.  | Jakub Holec |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
24. 06. 2014 |
9923 |
Krátery v mouce
| Jednoduchá aktivita pro děti předškolního a raného školního věku, která simuluje vznik kráterů na povrchu planet. Mouka představuje povrch planety, zatímco předměty různých rozměrů a hmotností zase vesmírná tělesa dopadající na povrch planet.  | Pavlína Holcová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
05. 04. 2016 |
6973 |