Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "činnostní učení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "činnostní učení"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Společenskovědní seminář jako volitelný vyučovací předmět

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak funkčním způsobem integrovat Zeměpis (Geografii), Dějepis a Výchovu k občanství? Ukázka z praxe, jak může být postaven volitelný předmět pro žáky osmých a devátých tříd.
Autor Jan Hoštička

Tvořivá škola - přípravná početní cvičení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Informace o významu tvz. předpočtářského období, charakteristika základních didaktických metod a postupů činnostního učení.
Autor Čeněk Rosecký

Tvořivá škola - Početní divadélko

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Informace o didaktické pomůcce Početní divadélko vytvořené pro začátky činnostního učení v matematice.
Autor Čeněk Rosecký

Tvořivá škola II. - Činnostní učení a rozvoj klíčových kompetencí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek navazuje na text vztahující se k projektu Modelový školní program Tvořivá škola, vyjadřuje se k činnostnímu učení a jeho formám a k jeho důležitosti pro učení s porozuměním, podrobně se vyjadřuje k rozvoji jednotlivých klíčových kompetencí.
Autor Zdena Rosecká

Tvořivá škola III. - Hodnocení a sebehodnocení žáků v 1. období vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Další část školního programu Modelový program Tvořivá škola, který upozorňuje na přednosti činnostního učení ve školách, zejména v souvislosti s rozvojem klíčových kompetencí. V článku jsou podrobně rozvedeny výchovné a vzdělávací strategie činnostního učení.
Autor Zdena Rosecká

Letní škola a činnostní učení fyziky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
O činnostním učení fyziky by se dalo psát dlouze. Lepší je to ale zkusit a pak posoudit výsledky. Právě proto jsme pro vás připravili Letní školu činnostního učení fyzice v 6. a 7. ročníku v Kolíně. Kurz vede profesionální lektor a dlouholetý učitel fyziky Mgr. Oldřich Keltner, jehož schopnost aktivně zapojit žáky (i účastníky kurzů) do výuky fyziky je účastníky hodnocena jako strhující.
Autor Čeněk Rosecký

Manipulativní činnosti s didaktickým materiálem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje čtenáře s využitím manipulativních činností v matematice, v přírodopisu, ve výuce cizích jazyků a při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Manipulativní činnosti rozvíjející matematickou gramotnost – úvod

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Význam manipulativních činností pro rozvoj operačního myšlení dětí předškolního věku i žáků základních škol je nesporný. Jak by však měl učitel při jejich využití při předškolním vzdělávání a v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy postupovat? Jaké konkrétní metody práce a jaké didaktické pomůcky volit? Jak s nimi pracovat, aby bylo dosaženo rozvoje matematické gramotnosti? Lze tyto pomůcky nahradit vhodnými předměty, které běžně děti a žáci používají? Na tyto otázky odpovídají výstupy předkládaného projektu Jednoty českých matematiků a fyziků.
Autor RNDr. Eva Zelendová

CLIL: Teplé a studené barvy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výukový plán na téma Teplé a studené barvy podporuje činnostní učení a kreativitu při samostatné práci i práci ve skupině. Přináší integraci předmětů výtvarné výchovy s německým jazykem prostřednictvím metodologie CLILu. Je zařazen do seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a můžete ho najít také v online publikaci Cizí předměty 2. st. základní školy prostřednictvím http://clil.nuv.cz.
Autor Mgr. Ivana Frýbová

CLIL: Příprava jahodového koláče

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak jednoduše žáky naučit porozumět psaným instrukcím, ještě k tomu v cizím jazyce? Motivací může být soutěž v pečení koláče, jež díky aktivnímu zapojení všech v týmové roli přinese sladkou odměnu. Žáci se učí nejen vhodnému pracovnímu postupu, ale také společenské etiketě při společném stolování. Tento plán spolu s dalšími naleznete v online příručce Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ na http://clil.nuv.cz.
Autor Eva Seidlová
Celkem: 15