Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "činnostní učení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "činnostní učení"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Matematika s prvky ekologické výchovy

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hodina je dílčí částí projektového vyučování o lese. Jedná se o opakování a procvičování učiva z matematiky ve 3. ročníku základní školy praktické za pomoci prostupné motivace z lesního světa, se zapojením prvků z ekologické výchovy – chování v lese, vzácné stromy, druhy hub. Dochází k aktivnímu a činnému zapojení všech žáků do výuky a k získání praktických zkušeností. Žáci jsou vedeni k respektování společných pravidel činností a pravidel týmové spolupráce, ke společnému hodnocení činností a sebehodnocení.
Autor Věra Holotová

Manipulativní činnosti s didaktickým materiálem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje čtenáře s využitím manipulativních činností v matematice, v přírodopisu, ve výuce cizích jazyků a při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Manipulativní činnosti rozvíjející matematickou gramotnost – úvod

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Význam manipulativních činností pro rozvoj operačního myšlení dětí předškolního věku i žáků základních škol je nesporný. Jak by však měl učitel při jejich využití při předškolním vzdělávání a v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy postupovat? Jaké konkrétní metody práce a jaké didaktické pomůcky volit? Jak s nimi pracovat, aby bylo dosaženo rozvoje matematické gramotnosti? Lze tyto pomůcky nahradit vhodnými předměty, které běžně děti a žáci používají? Na tyto otázky odpovídají výstupy předkládaného projektu Jednoty českých matematiků a fyziků.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Hrátky s desetinnými čísly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku jsou popsány tři aktivity s prvky činnostního učení, ve kterých si žáci procvičí počítání s desetinnými čísly. V jedné z aktivit je také okrajově zahrnuto učivo českého jazyka.
Autor Radmila Záviská

CLIL: Teplé a studené barvy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výukový plán na téma Teplé a studené barvy podporuje činnostní učení a kreativitu při samostatné práci i práci ve skupině. Přináší integraci předmětů výtvarné výchovy s německým jazykem prostřednictvím metodologie CLILu. Je zařazen do seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a můžete ho najít také v online publikaci Cizí předměty 2. st. základní školy prostřednictvím http://clil.nuv.cz.
Autor Mgr. Ivana Frýbová

CLIL: Příprava jahodového koláče

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak jednoduše žáky naučit porozumět psaným instrukcím, ještě k tomu v cizím jazyce? Motivací může být soutěž v pečení koláče, jež díky aktivnímu zapojení všech v týmové roli přinese sladkou odměnu. Žáci se učí nejen vhodnému pracovnímu postupu, ale také společenské etiketě při společném stolování. Tento plán spolu s dalšími naleznete v online příručce Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ na http://clil.nuv.cz.
Autor Eva Seidlová

Přírodní učebna – násobilka se zvířátky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Pomocí činnostního učení si žáci osvojí a procvičí násobilku na základě praktických příkladů z běžného života.
Autor Eva Krafková

Letní škola a činnostní učení fyziky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
O činnostním učení fyziky by se dalo psát dlouze. Lepší je to ale zkusit a pak posoudit výsledky. Právě proto jsme pro vás připravili Letní školu činnostního učení fyzice v 6. a 7. ročníku v Kolíně. Kurz vede profesionální lektor a dlouholetý učitel fyziky Mgr. Oldřich Keltner, jehož schopnost aktivně zapojit žáky (i účastníky kurzů) do výuky fyziky je účastníky hodnocena jako strhující.
Autor Čeněk Rosecký

Veverka Čiperka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Vzdělávání předškolních dětí, které přihlíží k získávání konkrétních očekávaných výstupů RVP PV. Využívá zájem dětí o příběh veverky.
Autor Alžběta Palatinová

Výroba a využití zlomkovnice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek obsahuje popis výroby zlomkovnice a možnosti využití zlomkovnice v hodinách matematiky.
Autor Alena Tučímová
Celkem: 15