Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "český jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "český jazyk"


Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Komunikace s využitím tradice a mezipředmětových vztahů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Netradiční metody a formy práce s využitím tradice. Náměty pro rozvoj slovní zásoby a kreativity žáků i studentů. Podpora mezipředmětových vztahů a tvořivé práce.
Autor Milena Krobotová

Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (1. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální gramotnosti žáků a jakým způsobem digitální svět, ve kterém se žáci přirozeně pohybují, může ovlivňovat vzdělávací obsah a cíle výuky ve vzdělávacích oblastech Český jazyk a literatura, Cizí jazyk a Umění a kultura. Předkládá náměty na využití digitálních technologií jako didaktické pomůcky, která umožňuje zefektivnit průběh učení žáků a může usnadnit naplnění vzdělávacího cíle. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

O výuce neslyšících

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor upozorňuje na hlavní problémy při výuce neslyšících žáků. Zaměřuje se zejména na komplikace související s výukou českého jazyka.
Autor Václav Chmelíř

Pojetí oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Materiál podává přehled o pojetí a postavení oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV. Vzdělávací obsah oboru je rozdělen na komunikační, jazykovou a literární část. Toto pojetí dává pedagogům při naplňování očekávaných výstupů určitou volnost ve volbě učiva. Pedagogové by měli tvořivě využívat dostupné učební texty a podpůrné materiály na portálu RVP ZV.
Autor Táňa Holasová

Jak tvořit osnovy předmětu Český jazyk

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek se zabývá základními kroky při tvorbě učebních osnov.
Autor Táňa Holasová

Jak učit

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje začlenění českého jazyka a rozvoje komunikace vůbec do ostatních vyučovacích předmětů.
Autor Hana Košťálová

Časopis jako úkol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší úvahu nad tvorbou a významem školního časopisu.
Autor Naděžda Kvítková

Hola, děti, do knihovny – aneb Začínáme s češtinou

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje, jak vhodně využít školní knihovnu ve vyučovacích hodinách českého jazyka.
Autor Jiřina Závodná

Proč číst Michala Viewegha

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Existuje nějaký oprávněný důvod, proč zařazovat do čítanek nejvyšších ročníků ZŠ a do středoškolských antologií literatury současné autory, jejichž dílo doposud není jednoznačně zhodnoceno a jeho kvalita nebyla prověřena časem?
Autor Petr Kukal

Ověření znalosti češtiny při přijímacím řízení na SŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Obchodní akademie Kollárova vypracovala vlastní systém ověřování úrovně znalosti češtiny u žáků, kteří ukončili povinné vzdělávání v zahraničí a nemusí konat jednotnou přijímací zkoušku z českého jazyka. Článek obsahuje konkrétní postupy ověření.
Autor Mgr. Radka Nevosadová
Celkem: 11