Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Král češtiny
| Aktivita, při které žáci na 1. stupni využijí svých dosavadních znalostí českého jazyka.  | Pavlína Drtilová |
Praktický příspěvek příklad uč.hodina
|
 |
|
|
|
27. 02. 2007 |
9288 |
Přejatá slova
| Příspěvek ukazuje možnosti využití metod kritického myšlení v hodinách jazykové výchovy.  | Jarmila Filipcová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
13. 05. 2008 |
18098 |
Učím se vypravovat
| Autorka nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.  | Vladimíra Neužilová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
07. 08. 2008 |
16970 |
Pojetí oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV
| Materiál podává přehled o pojetí a postavení oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV. Vzdělávací obsah oboru je rozdělen na komunikační, jazykovou a literární část. Toto pojetí dává pedagogům při naplňování očekávaných výstupů určitou volnost ve volbě učiva. Pedagogové by měli tvořivě využívat dostupné učební texty a podpůrné materiály na portálu RVP ZV.  | Táňa Holasová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 07. 2004 |
13748 |
Jak tvořit osnovy předmětu Český jazyk
| Příspěvek se zabývá základními kroky při tvorbě učebních osnov.  | Táňa Holasová |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
13. 03. 2006 |
18798 |
Jak učit
| Příspěvek popisuje začlenění českého jazyka a rozvoje komunikace vůbec do ostatních vyučovacích předmětů.  | Hana Košťálová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
03. 10. 2007 |
5425 |
Časopis jako úkol
| Článek přináší úvahu nad tvorbou a významem školního časopisu.  | Naděžda Kvítková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 05. 2008 |
6558 |
Hola, děti, do knihovny – aneb Začínáme s češtinou
| Příspěvek popisuje, jak vhodně využít školní knihovnu ve vyučovacích hodinách českého jazyka.  | Jiřina Závodná |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 05. 2008 |
4279 |
Proč číst Michala Viewegha
| Existuje nějaký oprávněný důvod, proč zařazovat do čítanek nejvyšších ročníků ZŠ a do středoškolských antologií literatury současné autory, jejichž dílo doposud není jednoznačně zhodnoceno a jeho kvalita nebyla prověřena časem?  | Petr Kukal |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 03. 2005 |
7330 |
Památník Karla Čapka ve Staré Huti u Dobříše
| Středočeský kraj patří mezi největší územní celky České republiky. Ale nejen díky tomu se na jeho území nachází velké kulturní dědictví spojené s mnoha významnými osobnostmi nebo důležitými událostmi naší historie. Do jednotlivých kulturních institucí kraje vás budeme postupně zvát. V tomto článku zavítáme do Památníku Karla Čapka ve Staré Huti u Dobříše.  | Památník Karla Čapka |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
07. 05. 2009 |
8250 |