Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Významná výročí v roce 2019 – speciální vzdělávání: Mezinárodní den neslyšících
| Od roku 2016 Národní ústav pro vzdělávání řeší tvorbu metodické podpory pro učitele českého, českého znakového a anglického jazyka žáků se sluchovým postižením. Dosud autorské týmy pracují na elektronických publikacích (s překladem do českého znakového jazyka), ale dojde i na praktické pracovní listy do výuky i závěrečný kurz, který předá učitelům/asistentům pedagoga/rodičům informace o tom, jak materiály využít.  | Renata Votavová |
|
|
| |
|
28. 08. 2019 |
1165 |
Ověření znalosti češtiny při přijímacím řízení na SŠ
| Obchodní akademie Kollárova vypracovala vlastní systém ověřování úrovně znalosti češtiny u žáků, kteří ukončili povinné vzdělávání v zahraničí a nemusí konat jednotnou přijímací zkoušku z českého jazyka. Článek obsahuje konkrétní postupy ověření.  | Mgr. Radka Nevosadová |
|
|
| |
|
02. 07. 2019 |
812 |
Tvoříme Wikipedii – díl 4.: Wikipedie v českém jazyce a literatuře
| V úvodních třech dílech jsme se detailněji zabývali strukturou (díl 1.), tvorbou pomocí překladu (díl 2.) a aktualizací (díl 3.) článků na Wikipedii. Nyní je na čase podívat se na využití Wikipedie v konkrétních předmětech. V tomto dílu se zaměříme na český jazyk a literaturu. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
|
|
| |
|
15. 05. 2019 |
1178 |
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka českého jazyka
| Příklad dobré praxe k problematice vzdělávání žáků-cizinců na ZŠ Táborská v Praze 4.  | PhDr. Kamila Balharová |
|
|
| |
|
08. 08. 2017 |
17678 |
Čeština zajímavě a komunikativně II: Slovesa
| Kniha je určena učitelům českého jazyka druhého stupně základních škol a nižších tříd gymnázií a studentům oboru Český jazyk a literatura na vysokých školách. Přináší zajímavé náměty k učivu o slovní zásobě, tvarosloví, skladbě a slohu v 8. a 9. ročníku. Přínosné je propojení praktické části s metodickou i závěrečné prověřovací testy. Výklad doplňují odkazy na mezipředmětové vztahy a průřezová témata.  | Klímová K., Kolářová I. |
|
|
| |
|
17. 02. 2016 |
5517 |
Jak si usnadnit psaní textů?
| Na počítači píšeme všichni; někdo více, někdo méně. Moderní textové editory disponují řadou funkcí, které nám psaní zpříjemňují, včetně podpory konkrétního jazyka. Cílem tohoto článku je představení nástrojů, které Word (a obecně i jiné editory) nabízí pro český jazyk. Dozvíte se mimo jiné, jak se vyhnout pravopisným chybám, kde čerpat inspiraci pro tvorbu košatějších textů nebo jak se vypořádat s dělením slov. To vše na konkrétních funkcích programu MS Word.  | Michaela Ševečková |
|
|
| |
|
14. 04. 2015 |
12056 |
Portál o češtině nechybujte.cz
| Společnost LINGEA výrazně rozšířila a pozměnila podobu internetového portálu o češtině nechybujte.cz. Kromě Slovníku současné češtiny, Pravidel českého pravopisu, Slovníku českých synonym a nástroje pro doplnění diakritiky je nově součástí i Gramatika češtiny. Nová grafická podoba portálu umožňuje rychlou orientaci v příjemném prostředí.
Jedná se o první portál tohoto druhu, jenž v Česku vznikl. Jeho smyslem je usnadnit uživatelům češtiny vyhledávání správných podob slov, jejich tvarů a synonym a také přispět k rozvíjení jazykové kultury, vzdělanosti i čtenářské gramotnosti žáků. Portál je k dispozici zcela zdarma.
 | Michaela Ševečková |
|
 |
| |
2 komentáře |
06. 11. 2014 |
7794 |
Podívejte se na památky očima dětí aneb projekt
| Článek popisuje postupné kroky vzniku dvojjazyčného DVD, které autor vytvářel spolu s žáky 8. ročníku ZŠ v hodinách anglického a českého jazyka.  | Lukáš Bajer |
|
|
| |
|
22. 04. 2014 |
4891 |
Vyjmenovaná slova po B formou dramatické výchovy
| Příprava na vyučující jednotku dramatické výchovy. Zpracování vyjmenovaných slov po „b“ metodami a technikami dramatické výchovy. Cílem celé lekce je především zopakování si vyjmenovaných slov, ovšem metodami dramatické výchovy, což je ozvláštněním klasické hodiny českého jazyka. Formy vyučování jsou střídavé – ve skupinách, ve dvojicích i samostatně.  | Zdenka Koubová |
|
|
| |
|
03. 02. 2012 |
6717 |
Komunikace s využitím tradice a mezipředmětových vztahů
| Netradiční metody a formy práce s využitím tradice. Náměty pro rozvoj slovní zásoby a kreativity žáků i studentů. Podpora mezipředmětových vztahů a tvořivé práce.  | Milena Krobotová |
|
|
| |
|
09. 12. 2011 |
2750 |