Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "český jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "český jazyk"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka českého jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe k problematice vzdělávání žáků-cizinců na ZŠ Táborská v Praze 4.
Autor PhDr. Kamila Balharová

Významná výročí v roce 2019 – speciální vzdělávání: Mezinárodní den neslyšících

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Od roku 2016 Národní ústav pro vzdělávání řeší tvorbu metodické podpory pro učitele českého, českého znakového a anglického jazyka žáků se sluchovým postižením. Dosud autorské týmy pracují na elektronických publikacích (s překladem do českého znakového jazyka), ale dojde i na praktické pracovní listy do výuky i závěrečný kurz, který předá učitelům/asistentům pedagoga/rodičům informace o tom, jak materiály využít.
Autor Renata Votavová

Využití knoflíků na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Popis souborů témat, který navrhuje využití běžných knoflíků jako názorných pomůcek při edukaci žáků 2. ročníku ZŠ.
Autor Iva Burešová

Vyjmenovaná slova s interaktivní tabulí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Inspirace pro učitele začínající s interaktivní tabulí. Jak můžeme zábavnou formou seznámit žáky s vyjmenovanými slovy, rozvíjet jejich slovní zásobu a zároveň je vést k využití moderní technologie i klasické knihy.
Autor Růžena Pekařová

Vyjmenovaná slova po B formou dramatické výchovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příprava na vyučující jednotku dramatické výchovy. Zpracování vyjmenovaných slov po „b“ metodami a technikami dramatické výchovy. Cílem celé lekce je především zopakování si vyjmenovaných slov, ovšem metodami dramatické výchovy, což je ozvláštněním klasické hodiny českého jazyka. Formy vyučování jsou střídavé – ve skupinách, ve dvojicích i samostatně.
Autor Zdenka Koubová

Učím se vypravovat

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Autorka nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.
Autor Vladimíra Neužilová

Tvoříme Wikipedii – díl 4.: Wikipedie v českém jazyce a literatuře

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

V úvodních třech dílech jsme se detailněji zabývali strukturou (díl 1.), tvorbou pomocí překladu (díl 2.) a aktualizací (díl 3.) článků na Wikipedii. Nyní je na čase podívat se na využití Wikipedie v konkrétních předmětech. V tomto dílu se zaměříme na český jazyk a literaturu.
Autor Jaroslav Mašek

Proč číst Michala Viewegha

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Existuje nějaký oprávněný důvod, proč zařazovat do čítanek nejvyšších ročníků ZŠ a do středoškolských antologií literatury současné autory, jejichž dílo doposud není jednoznačně zhodnoceno a jeho kvalita nebyla prověřena časem?
Autor Petr Kukal

Přejatá slova

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek ukazuje možnosti využití metod kritického myšlení v hodinách jazykové výchovy.
Autor Jarmila Filipcová

Představ si svůj dům

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Realizace představy o budoucím žákově domě v rámci několika vzdělávacích oborů (přírodovědných i společenských). Námět přispěje k rozvoji posuzovacích a rozhodovacích procesů v rámci kompetencí žáků, propojí vzdělávání s problematikou běžného života a vytvoří prostor pro realizaci inovativních a alternativních myšlenek žáků. Postupně dojde k propojení přírodovědných (matematika, fyzika) a společenských (výtvarná výchova, český jazyk) oborů v krátkém časovém úseku. Výstupem projektu bude kresba domu s jeho popisem opatřená o charakteristiky hypotečního úvěru, kterým by dům mohl být financován, a informací o jeho energetické náročnosti (tepelných ztrátách).
Autor Pavel Červený
Celkem: 34