Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"


Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vzdělávací program třídy Tygříků

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí nahlédnutí do plánování dvoutřídní mateřské školy – do třídy Tygříků. Třídní vzdělávací program jsme sestavily tak, aby svým obsahem odpovídal věku, možnostem, zájmům i potřebám dětí konkrétní třídy a svou formou způsobu naší práce v konkrétní třídě.
Autor Alžběta Palatinová

Kamil neumí lítat, zatím… aneb čtenářské strategie u nečtenářů

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Porozumět slyšenému, formulovat otázky, odpovídat, reagovat, zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité, vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušenosti k učení, to vše patří mezi očekávané výstupy RVP PV (kompetence komunikativní a kompetence k učení). Jak konkrétně ale u dětí předškolního věku usilovat o vytváření základů pro práci s informacemi a pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem, o podporu a rozvoj zájmu o učení? Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Veronika Fiedlerová

Projekt TIO – metodický materiál k podpoře rozvoje digitální gramotnosti v předškolním a primárním vzdělávání (úvod)

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem materiálu je prostřednictvím robůtka, jehož jméno v sobě nese nejen jeho oblíbené slovní spojení „ty jo“, ale především základní myšlenku příběhů – Technologie Informace Objevy, přiblížit dětem a žákům téma komunikace, etiky a bezpečí v digitálním světě. Nabídneme možnost, jak mluvit s dětmi, které potřebují poznávat konkrétní věci, vše si osahat, vyzkoušet, o něčem tak abstraktním, jako je digitální svět a bezpečné zacházení s jeho možnostmi. TIO je souborem sedmi příběhů z Robosvěta, který se může podobat skutečnému světu, nebo se můžeme společně s dětmi ponořit do světa fantazie a vytvořit svět zcela jedinečný, originální. Představujeme vám úvodní část série článků na dané téma. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a Robosvět

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Materiál nabízí úvodní příběh o robůtkovi TIO a jeho kamarádovi programátorovi Michalovi. Můžete s dětmi zkoumat svět ROBOSVĚT, který je místem pro objevování, tvoření a seznamování s digitálním světem. Představí se vám TIO a vy můžete společně s ním rozvíjet fantazii dětí a tvořivě ztvárňovat představy o TIOvi a ROBOSVĚTĚ. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a signál

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pomocí příběhu nahlédnete společně s robůtkem TIO a Michalem do historie. Dozvíte se, jak se dřív lidé dorozumívali a komunikovali, jakými způsoby je možné si informace předávat. Naleznete zde náměty na různé tvořivé činnosti a hry, můžete si zahrát třeba na indiány, námořníky nebo objevit kouzlo práce s komiksem. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a mobil

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příběh nabízí možnost otevřít s dětmi téma využívání i zneužívání moderních technologií v každodenním životě, ochrany zdraví, bezpečnosti a etiky v digitálním prostředí. Činnosti vám mohou zpestřit komiks a dějové karty. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a počítač

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příběh vám umožní zamyslet se společně s dětmi nad problematikou počítačových her, nad úctou k druhým lidem, nad tím, co znamená hrát fér, i nad tím, jak mohou být digitální technologie přínosem pro lidi s handicapem. Ke zpestření vám nabídne komiks a dějové karty. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a sítě

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Společně s robůtkem TIO se můžete vyhnout nástrahám internetových a sociálních sítí, dotknout se tématu bezpečnosti, sdělování i přijímání informací. Michal TIA i děti provede úskalími digitálního světa, který sice umožňuje spojování lidí na dálku, ale zároveň v sobě skrývá určitá rizika a nebezpečí. V počítačovém světě se můžeme setkat i s lidmi se zlými úmysly. Důležití jsou kamarádi, kteří jsou blízko, s kterými si můžeme hrát a běhat venku. Doplňkovým materiálem je logická hra „sudoku“, která u dětí rozvíjí informatické myšlení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a aplikace

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příběh ukazuje prospěšnost digitálních technologií a jejich využití v běžném životě. Ajťák Michal a robůtek TIO seznámí děti s výhodami některých aplikací a s pojmy jako například piktogramy a QR kód. Karetní hra „Černý Petr“ může dětem pomoci upevnit získané znalosti z příběhu a propojit je s jejich zkušenostmi. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a reklama

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příběh nabízí zamyšlení nad tématem přílišného nakupování a důležitosti kamarádských vztahů, nad využíváním a hodnotou starých věcí, nad lákavými prostředky reklamy i nad ekologií v Robosvětě. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová
Celkem: 63