Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čtenářská gramotnost – anotované odkazy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek obsahuje anotované informační zdroje k tématu čtenářské gramotnosti. Text byl převzat z kapitoly Čtenářská gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Česká školní inspekce zjišťovala podporu rozvoje vybraných gramotností

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Česká školní inspekce v těchto dnech vydává tematickou zprávu reflektující podporu rozvoje matematické, finanční a čtenářské gramotnosti, ve vazbě na porovnání inspekčních zjištění z let 2009/2010 a 2012/2013 doplněné o šetření finanční gramotnosti realizované v roce 2012/2013.
Autor ČŠI

Česká školní inspekce představuje výsledky mezinárodního šetření PISA 2012

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Spolu s dalšími 64 zeměmi světa se Česká republika také v roce 2012 zapojila do mezinárodního šetření dovedností patnáctiletých žáků v klíčových gramotnostech - PISA. V tomto šetření byla hlavní testovanou oblastí matematická gramotnost (naposledy tomu tak bylo v roce 2003). Garantem a realizátorem tohoto klíčového mezinárodního šetření pro Českou republiku je Česká školní inspekce.
Autor ČŠI

Čtenářská gramotnost v projektech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje některé zajímavé projekty podpořené z OP VK, jejichž výstupy mohou přispět k podpoře a rozvoji čtenářské gramotnosti ve výuce. Každý projekt je krátce představen, připojeny jsou odkazy na projekty.
Autor Jitka Altmanová

Projekt Efektivní zvyšování čtenářské gramotnosti

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Efektivní zvyšování čtenářské gramotnosti jako téma projektu podporovaného MŠMT. Projekt Efektivní zvyšování čtenářské gramotnosti je součástí programu na podporu nestátních neziskových organizací podporovaného MŠMT. V jeho rámci byla vydána publikace pro rozvoj čtenářství na základních školách. Ta byla rozeslána do škol v celé republice. Na téma nové metody práce v hodinách čtení a čtenářské gramotnosti bylo proškoleno třináct pedagogů z Jihočeského kraje.
Autor Klára Chlpíková

Odborný panel pro rozvoj čtenářské gramotnosti si pokládá otázky: „Kam míříme?“, „Kde jsme?“ a „Kudy dál?“

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší ohlédnutí za druhou minikonferencí odborného panelu pro čtenářskou gramotnost systémového projektu OP VVV Podpora práce učitelů (www.gramotnostiproucitele.cz; zkráceně PPUČ). Jednání proběhlo 22. listopadu 2017 v Německé škole v Praze. Zúčastnili se ho členové řešitelského týmu projektu PPUČ, členové odborného panelu, většinou řešitelé projektů OP VVV, OP VK a nestátních neziskových organizací zabývajících se čtenářskou gramotností, pedagogičtí pracovníci z mateřských a základních škol, akademičtí pracovníci z vysokých škol, zástupci veřejných knihoven a další hosté. Projekt podporuje pedagogické pracovníky mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Petr Koubek

Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 1. stupni ZŠ I.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Seriál článků přináší učitelům 1. stupně základní školy inspirativní ukázky výukových aktivit, pomocí kterých lze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost napříč vzděláváním. Náměty pro výuku v různých vyučovacích předmětech byly vytvořeny v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), jehož realizátorem je Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Simona Šedá

Gramotnosti.pro život – jak na gramotnosti ve školách

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Desítky učitelů a vzdělavatelů se 30. května 2018 setkalo na konferenci Gramotnosti.pro život na pražské Pedagogické fakultě. Jejím cílem bylo diskutovat a sdílet dobrou praxi aktivního zapojování gramotnosti do výuky. Konferenci uspořádal projekt Podpora práce učitelů (PPUČ) a představil tak i komunikační kampaň “Gramotnosti.pro život” se stejnojmenným webem. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Jan Žáček

Gramotnosti.pro léto – ohlédnutí za letní školou PPUČ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V následujícím textu vám nabízíme stručné ohlédnutí za letní školou projektu PPUČ, která byla realizována začátkem letních prázdnin v termínu 2.– 4. 7. 2018. Účelem akce bylo vytvořit příležitost k učení, spolupráci, síťování a aktivnímu odpočinku. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Adéla Zehringerová

Minikonference odborných panelů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Minikonference odborných panelů jsou setkání, která vytváří příležitosti pro výměnu zkušeností a mapování příkladů dobré praxe na rozvoj gramotností napříč předměty. Zúčastněte se akce zaměřené na čtenářskou, matematickou nebo digitální gramotnost a ohlédněte se s námi za již proběhlými setkáními. Akce jsou realizovány v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Lenka Perglová
Celkem: 43