Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"


Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Gramotnosti v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Stejně jako vzdělávací oblasti, tak i gramotnosti se přirozeně prolínají. Naším cílem je pomoci učitelům v mateřské škole, aby to, co směrem k rozvíjení gramotností u dětí obvykle dělají, také uviděli a pojmenovali. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Mgr. Hana Splavcová

Tajemství nejmenších čtenářek a čtenářů

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text reflektuje šestou minikonferenci odborného panelu čtenářské gramotnosti. Akce se konala 3. prosince 2019 v Olomouci na hejčínském gymnáziu. Text přináší mnohou inspiraci pro učitelky a učitele mateřských škol a prvních ročníků škol základních. Současná, ale i dávná knižní produkce může přinést celou řadu čtenářských setkání a zážitků. Hlavním záměrem minikonference bylo zabývat se tím, jak s dětmi prožít čtený text, jak je přivést k hlubšímu porozumění nejen textu, ale i tomu, proč jej autor píše tak, jak jej píše, pro koho je text určen a podobně. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Petr Koubek

Zpráva o výsledcích projektu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text zprávy o výsledcích projektu realizovaného v ZŠ a MŠ obce Sádek zaměřeného na čtenářskou gramotnost.
Autor Ladislava Plachá

Norové mají jiné zázemí, ale podobné problémy. Můžeme se inspirovat?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Podobnosti mezi problémy se čtenářskou gramotností u českých a norských žáků, které vyplynuly z mezinárodních testů PISA.
Autor Anna Valouchová

Čítanky rozvíjející čtenářskou gramotnost

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
S kolegy jsme se v uplynulém roce zabývali mimo jiné též zhodnocením čítanek pro literární výchovu, které se vyskytují na českém knižním trhu, s ohledem na jejich využitelnost pro podporu čtenářství žáků a rozvoj čtenářské gramotnosti. Stručně vás nyní seznámím s našimi závěry, zkušenostmi a doporučeními.
Autor Jana Zbirovská

Čtenářská gramotnost – Úvod

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Úvod ke kapitole Čtenářská gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. Tato publikace bude postupně zveřejněna ve formě seriálu článků.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Čtenářská gramotnost – anotované odkazy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek obsahuje anotované informační zdroje k tématu čtenářské gramotnosti. Text byl převzat z kapitoly Čtenářská gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Žáci i učitelé by měli cítit důvěru

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Řekl v rozhovoru Dominik Dvořák z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, který působí v pracovní skupině pro Národní strategii ke klíčovým gramotnostem při MŠMT a je koordinátor aktivity Využívání výsledků výzkumu v projektu Kompetence I.
Autor Ing. Alena Nová

Kuchařka podle Carrolla

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Připomínka eseje Krmení mysli známého průkopníka moderního přístupu k matematice a k problematice zpracování informací, jímž byl na konci 19. století Lewis Carroll - učitel oxfordské Christ Church a autor Alenky v říši divů.
Autor Bořivoj Brdička

Česká školní inspekce představuje výsledky mezinárodního šetření PISA 2012

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Spolu s dalšími 64 zeměmi světa se Česká republika také v roce 2012 zapojila do mezinárodního šetření dovedností patnáctiletých žáků v klíčových gramotnostech - PISA. V tomto šetření byla hlavní testovanou oblastí matematická gramotnost (naposledy tomu tak bylo v roce 2003). Garantem a realizátorem tohoto klíčového mezinárodního šetření pro Českou republiku je Česká školní inspekce.
Autor ČŠI
Celkem: 37