Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Vzdělávací program třídy Tygříků
| Příspěvek nabízí nahlédnutí do plánování dvoutřídní mateřské školy – do třídy Tygříků.
Třídní vzdělávací program jsme sestavily tak, aby svým obsahem odpovídal věku, možnostem, zájmům i potřebám dětí konkrétní třídy a svou formou způsobu naší práce v konkrétní třídě.  | Alžběta Palatinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
 |
|
|
|
02. 02. 2011 |
26962 |
Opička GOGO
| Článek nabízí inspiraci pro učitelky v mateřských školách při práci s projektovou metodou.  | Alžběta Palatinová |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
05. 05. 2011 |
15698 |
Naše město
| Předkládaný text popisuje aktivitu zaměřenou na rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Námět aktivity byl navržen pro realizaci na 1. stupni základní školy pro vzdělávací oblast Český jazyk a literatura zaměřený na práci s textem. Při společném setkání učitelů 1. stupně a předškolního vzdělávání námět autorku zaujal a tak jej upravila pro potřeby dětí v mateřské škole. Oproti původnímu návrhu akcentovala rozvíjení uvedených gramotností a upravený námět realizovala ve dvou blocích v mateřské škole.
Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Šárka Sukopová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
18. 01. 2019 |
4217 |
Divadélko – les
| Cílem je přispět k záměrnému rozvoji matematického myšlení a prostorového vnímání ve spojitosti s rozvojem řeči, tedy propojit matematickou a čtenářskou gramotnost s informatickým myšlením formou manipulativních činností. Aktivita primárně rozvíjí předmatematickou gramotnost v úzké vazbě na čtenářskou gramotnost.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
 | RNDr. Hana Lišková |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
04. 06. 2019 |
4244 |
Kamil neumí lítat, zatím… aneb čtenářské strategie u nečtenářů
| Porozumět slyšenému, formulovat otázky, odpovídat, reagovat, zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité, vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušenosti k učení, to vše patří mezi očekávané výstupy RVP PV (kompetence komunikativní a kompetence k učení). Jak konkrétně ale u dětí předškolního věku usilovat o vytváření základů pro práci s informacemi a pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem, o podporu a rozvoj zájmu o učení?
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Veronika Fiedlerová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
26. 11. 2019 |
2355 |
TIO a signál
| Pomocí příběhu nahlédnete společně s robůtkem TIO a Michalem do historie. Dozvíte se, jak se dřív lidé dorozumívali a komunikovali, jakými způsoby je možné si informace předávat. Naleznete zde náměty na různé tvořivé činnosti a hry, můžete si zahrát třeba na indiány, námořníky nebo objevit kouzlo práce s komiksem.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Jitka Severinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
08. 06. 2020 |
2396 |
Pohádka o Červené Karkulce
| V krátkém článku Vám představuji ucelený blok aktivit založených na práci se základní pohádkou o Červené Karkulce. Jde především o aktivity vedoucí děti k činnostem, které jsou jim blízké, přirozené a zároveň pomáhají rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost.
Mnohé z těchto aktivit jsou aplikovatelné na jakoukoliv jinou pohádku a nevyžadují příliš náročnou přípravu. Děti si mohou pohádku zažít všemi smysly a přitom být kreativní. Skrze svůj vlastní zážitek si tak příběh lépe zapamatují.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Zuzana Tascas |
Praktický příspěvek zkušenost krátkodobý
|
|
|
|
4 komentáře |
25. 08. 2020 |
5517 |
TIO a reklama
| Příběh nabízí zamyšlení nad tématem přílišného nakupování a důležitosti kamarádských vztahů, nad využíváním a hodnotou starých věcí, nad lákavými prostředky reklamy i nad ekologií v Robosvětě.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Jitka Severinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 08. 2020 |
3988 |
Čtenářská versus informační gramotnost. Podporují se nebo jsou ve sporu?
| Článek se zabývá vztahem mezi čtenářskou a informační gramotností, vlivem ICT na jejich rozvoj a rozsahem a způsobem využití ICT v průběhu života jedince.  | Zdeněk Jonák |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
06. 12. 2006 |
34380 |
Čtenářská gramotnost v RVP ZV
| Článek přináší kapitolu Čtenářská gramotnost v RVP ZV z publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
09. 05. 2011 |
6683 |