Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čtenářská gramotnost a výukové aktivity v českých školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se v příspěvku pokusila nastínit výukové metody, které by pomohly zvýšit čtenářskou gramotnost našich žáků. Klíčovým momentem při snahách o zlepšení je další vzdělávání učitelů.
Autor Ivana Procházková

Mezinárodní výzkum čtenářské gramotnosti a jeho výsledky v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje mezinárodnímu výzkumu čtenářské gramotnosti. Testováni byli patnáctiletí žáci všech typů škol. Výsledky českých žáků jsou tradičně mezinárodně podprůměrné.
Autor Ivana Procházková

Čtenářská gramotnost, klíčové kompetence a současné cíle vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje čtenářské gramotnosti, jejíž úroveň se promítá do osvojení klíčových kompetencí. Důležitou úlohu hraje čtenářská gramotnost rovněž v jednotlivých vzdělávacích oblastech RVP ZV. Rozvoj čtenářské gramotnosti je v současnosti jednou z priorit vzdělávacích politik všech vyspělých zemí.
Autor Ivana Procházková

Co je čtenářská gramotnost, proč a jak ji rozvíjet?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářská gramotnost by měla být u žáků rozvíjena tak, aby mohli čtení využívat jako nástroj k dosažení dalších cílů, které jsou klíčem k úspěchu v pracovním i osobním životě a ve společnosti.
Autor Ivana Procházková

Čtenářská versus informační gramotnost. Podporují se nebo jsou ve sporu?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá vztahem mezi čtenářskou a informační gramotností, vlivem ICT na jejich rozvoj a rozsahem a způsobem využití ICT v průběhu života jedince.
Autor Zdeněk Jonák

Možnosti zvýšení čtenářské gramotnosti u neslyšících žáků

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářskou gramotnost je faktorem, který je třeba sledovat nejen u zdravých žáků, ale i u žáků se sluchovými vadami. Test čtení s porozuměním, provedený mezi těmito žáky, prokázal, že je třeba se na tuto problematiku více zaměřit. Existuje řada způsobů, jak sluchově postiženým ulehčit práci s tištěným textem a orientaci v něm tak, aby co nejlépe překonali svůj handicap a lépe porozuměli světu kolem sebe a začlenili se do něj. Stačí jim věnovat dostatečnou pozornost.
Autor Marie Málková

Království dětských knih I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Soubor jednotlivých pracovní listů je určen pro žáky 2. - 5. tříd, kteří již plynule čtou.
Autor Šárka Bartošová

Pracovní list - Hrubín, František: Dětem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní listy jsou určeny pro žáky 1. stupně základní školy, kteří již plynule čtou.
Autor Šárka Bartošová Bartošová

Pracovní list - Hrubín, František: Říkejte si se mnou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní listy jsou určeny pro žáky 1. stupně základní školy, kteří již plynule čtou.
Autor Šárka Bartošová

Pracovní list - Borská, Ilona: Mirka s Jirkou sami doma

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní listy jsou určeny pro žáky 1. stupně základní školy, kteří již plynule čtou.
Autor Šárka Bartošová
Celkem: 199