Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Čtenářská gramotnost"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co je čtenářská gramotnost, proč a jak ji rozvíjet?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářská gramotnost by měla být u žáků rozvíjena tak, aby mohli čtení využívat jako nástroj k dosažení dalších cílů, které jsou klíčem k úspěchu v pracovním i osobním životě a ve společnosti.
Autor Ivana Procházková

Mezinárodní výzkum čtenářské gramotnosti a jeho výsledky v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje mezinárodnímu výzkumu čtenářské gramotnosti. Testováni byli patnáctiletí žáci všech typů škol. Výsledky českých žáků jsou tradičně mezinárodně podprůměrné.
Autor Ivana Procházková

Čtenářská versus informační gramotnost. Podporují se nebo jsou ve sporu?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá vztahem mezi čtenářskou a informační gramotností, vlivem ICT na jejich rozvoj a rozsahem a způsobem využití ICT v průběhu života jedince.
Autor Zdeněk Jonák

Vzdělávací program třídy Tygříků

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí nahlédnutí do plánování dvoutřídní mateřské školy – do třídy Tygříků. Třídní vzdělávací program jsme sestavily tak, aby svým obsahem odpovídal věku, možnostem, zájmům i potřebám dětí konkrétní třídy a svou formou způsobu naší práce v konkrétní třídě.
Autor Alžběta Palatinová

Čtenářská gramotnost a výukové aktivity v českých školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se v příspěvku pokusila nastínit výukové metody, které by pomohly zvýšit čtenářskou gramotnost našich žáků. Klíčovým momentem při snahách o zlepšení je další vzdělávání učitelů.
Autor Ivana Procházková

Čtenářská gramotnost, klíčové kompetence a současné cíle vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje čtenářské gramotnosti, jejíž úroveň se promítá do osvojení klíčových kompetencí. Důležitou úlohu hraje čtenářská gramotnost rovněž v jednotlivých vzdělávacích oblastech RVP ZV. Rozvoj čtenářské gramotnosti je v současnosti jednou z priorit vzdělávacích politik všech vyspělých zemí.
Autor Ivana Procházková

Zamyšlení nad úrovní čtenářské gramotnosti v MŠ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podporují mateřské školy rozvoj čtenářské gramotnosti? Určitě ano!
Autor Jana Vinterová

Jak rozumějí pojmu čtenářská kompetence v Německu? Co je to adaptivní čtení? Jak ho lze využít ke zvýšení motivace žáků při výuce literární výchovy?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zamýšlí nad čtenářskou gramotností a adaptivním čtením. V článku také naleznete porovnání chápání čtenářských kompetencí v ČR a v Německu.
Autor Štěpánka Klumparová

Efektivní výuka ke čtenářské gramotnosti vyžaduje práci se čtenářskými dovednostmi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší pohled na čtení a čtenářskou gramotnost, nabízí úvahu nad těmito pojmy, rozpracovává sadu základních čtenářských dovedností a poskytuje ukázku jedné z metody hodnocení čtení s porozuměním.
Autor Hana Košťálová

Rozvíjíme čtenářské dovednosti

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vznikl jako reflexe konference NÚV ke čtenářské dovednosti – jaro 2018.
Autor Mgr. Jana Čadová
Celkem: 65