Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Člověk a společnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Člověk a společnost"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vydej svůj článek!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Vydej svůj článek! je založena na skupinové spolupráci žáků, porozumění textu, jeho rozboru a následném zpracování dle dalšího zadání. Aktivita má za úkol učit žáky pracovat s mediálním prostředím, různými typy médií a vnímat rozdíly mezi nimi. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Člověk a společnost a digitální technologie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje tomu, jak lze využívat digitální technologie ve výuce oboru Výchova k občanství na 2. stupni základní školy a jaký je jejich přínos pro tento obor. Materiál přináší inspiraci pro pedagogické a didaktické uvažování v obecnější rovině (představuje např. koncept digitálního občanství) a pak také nabízí podněty a tipy pro konkrétní aktivity ve výuce. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Mgr. Alena Hesová

Studentské volby se dotýkají většiny průřezových témat RVP

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se zabývá realizací projektu Studentské volby na školách, zejména jeho návaznosti na průřezová témata a klíčové kompetence. Dále v článku zmiňuji, jak lze tento projekt využít při výuce společenskovědních předmětů. Projekt Studentské volby je realizován v rámci vzdělávacího programu Jeden svět na školách společnosti Člověk v tísni, o. p. s.
Autor Filip Worm

Kolonizace a bohatství ve výuce integrovaného předmětu Člověk a společnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Do učebního plánu ZŠ a MŠ Angel je zařazen i integrovaný vyučovací předmět Člověk a společnost. Ten propojuje vzdělávací obsahy vzdělávacích oborů Dějepis a Výchova k občanství. Příspěvek ukazuje koncepci tohoto předmětu i průběh konkrétní vyučovací hodiny, která je zaměřena na vytváření souvislostí mezi kolonizací a bohatstvím, na uvědomování si rozmanitosti hodnot a na formování postojů žáků.
Autor Alena Hesová

Cizinci v ČR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Hlavní podstatou projektu je u žáků vyvolat zájem o problematiku mezilidských vztahů, vytváření pozitivního vztahu k sobě i k ostatním.
Autor Oxana Antošová

Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Lidská sexualita a etika

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Pomocí brainstormingu si žáci uvědomí, které etické problémy vznikají v souvislosti s lidskou sexualitou. O těchto otázkách diskutují ve skupinách, odpovědi zaznamenávají na postery.
Autor Mgr. Iva Dobiášová

Oživlá historie aneb Jak si hrát a učit se zároveň

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Možnosti využití experimentální archeologie k obohacení školní výuky, zapojení představivosti žáků.
Autor Lukáš Križko

Obsahová analýza diskusních příspěvků k návrhu Alternativní verze vzdělávacího oboru Dějepis v RVP G

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o obsahové analýze diskusních příspěvků k tematice inovací ve vzdělávacím oboru Dějepis v RVP G.
Autor Aleš Franc

Návrh alternativní verze vzdělávacího oboru Dějepis v RVP pro čtyřleté gymnázium a vyšší stupeň víceletého gymnázia (didaktická inovace dějepisného kurikula)

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek, předkládaný k širší odborné diskusi, představuje inovovanou verzi vzdělávacího oboru Dějepis v RVP pro čtyřleté gymnázium a vyšší stupeň víceletého gymnázia, který svým charakterem naplňuje jeden ze základních požadavků na aktuálně prosazované trendy ve výuce dějepisu. A tím je důraz na vzdělávání žáků v problematice moderních a zejména soudobých dějin. V případě kladného ohlasu odborné veřejnosti a následného schválení MŠMT může dojít k adekvátní úpravě platného RVP G.
Autor Dagmar Hudecová

Čtyřlístek manželského štěstí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek přináší soubor námětů a aktivit, vedoucích k zamyšlení a hledání příčin trvalého partnerského, manželského soužití. Na tyto příčiny pohlíží z různých hledisek, z hlediska osobnosti, prostředí, historie apod.
Autor Tomáš Hušek
Celkem: 83