Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kořeny. Rodokmeny.
| Cílem aktivity je uvědomění si důležitosti vlastních rodinných kořenů a výjimečnosti a jedinečnosti každé rodiny a jejích tradic, důležitosti jejich přispívání pro dobře prožitý život a nacházení lidského štěstí každého dítěte.  | Stanislava Andršová |
|
|
| |
|
02. 02. 2009 |
54022 |
Pozdravy a oslovení
| Žáci v různých aktivitách poznávají a objevují: vhodné způsoby představování, pozdravy a rozloučení v cizí zemi, vhodné oslovování osob, rozdíly a podobnosti v němčině, turečtině a češtině a zvyky a odlišnosti v chování.  | Ingelore Oomen-Welke |
|
|
| |
|
04. 09. 2009 |
21504 |
Přírodní učebna - Podmínky života na Zemi
| Přírodní učebna - pomocí vlastních zkušeností si žáci ověřují podmínky života na Zemi (vzduch, voda, půda, živiny, světlo, teplo).  | Eva Krafková |
|
 |
| |
|
05. 01. 2010 |
18729 |
Tvorba školních pravidel
| Nabízíme inspiraci všem, kteří mají chuť připravit taková pravidla chování žáků, která budou nejen všemi žáky respektována, ale o kterých bude většina žáků přesvědčena, že respektují jejich přání a připomínky.  | Mgr. Maja Bihelerová |
|
|
| |
|
11. 08. 2008 |
18288 |
Upevňování přátelských vztahů mezi žáky na Základní škole praktické ve Zlíně
| Zajímavé náměty do hodin Řečové výchovy, rozvíjející komunikaci mezi žáky tak, aby dokázali otevřeně vyjádřit své názory v třídním kolektivu, zvládli bezkonfliktní navazování přátelských vztahů a posilovali sebedůvěru.  | Věra Kundratová |
|
|
| |
|
07. 03. 2008 |
17593 |
Voda
| V mezipředmětovém tematickém bloku s názvem Voda jsme se s žáky zaměřili na vodu jako jednu ze základních složek života, na podoby vody a na rozmístění vody na naší zemi.  | Iva Maráková |
|
|
| |
|
09. 04. 2008 |
17112 |
Hra na etnologa
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné MKV. V průběhu aktivity se žáci učí, jak je naše vnímání ovlivněno nevědomými stereotypy.  | Jan Buryánek |
|
|
| |
|
23. 11. 2006 |
16857 |
Čaroděj zeměmoří
| Čaroděj zeměmoří volně navazuje na aktivitu Johanna - z pekla do ráje. Může být použita zcela samostatně a nemusí být spojována s projekcí filmu. Prostřednictvím interaktivní hry si žáci mohou více uvědomit hloubku tohoto problému a zamyslet se nad etikou věci. Při práci s pohádkovým textem z dětské knihy se žáci porovnávají s hlavním hrdinou a mapují tak své možnosti a schopnosti.  | Lenka M. Pekařová |
|
|
| |
|
23. 11. 2006 |
15588 |
Podzimní celoškolní ekologický projekt
| Jednodenní výukový projekt zaměřený na pozitivní vztah dětí k životnímu prostředí a k vlastnímu zdraví. Smyslem projektu je rovněž prohloubení vztahů mezi žáky navzájem a mezi žáky a učiteli. Projekt byl uskutečněn v málotřídní škole ZŠ Olomouc - Droždín.  | Bronislava Nováková |
|
|
| |
|
09. 02. 2007 |
15574 |
Vycházka do přírody - určování dřevin
| Náměty pro práci v přírodě s žáky mladšího školního věku - určování listnatých dřevin podle klíče a podle atlasu, nácvik rozeznávání důležitých rozlišujících znaků.  | Zuzana Pipková |
|
|
| |
|
29. 01. 2007 |
15353 |