Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Přírodní učebna - Podmínky života na Zemi
| Přírodní učebna - pomocí vlastních zkušeností si žáci ověřují podmínky života na Zemi (vzduch, voda, půda, živiny, světlo, teplo).  | Eva Krafková |
|
 |
| |
|
05. 01. 2010 |
18753 |
Hra na etnologa
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné MKV. V průběhu aktivity se žáci učí, jak je naše vnímání ovlivněno nevědomými stereotypy.  | Jan Buryánek |
|
|
| |
|
23. 11. 2006 |
16876 |
Johanna - z pekla do ráje
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. Opírá se o dokumentární film nabízený v rámci projektu Jeden svět na školách, jehož námětem je problém šikany. Popsaná hodina rozvíjí empatii a ochotu žáků vcítit se do pozice svých vrstevníků, kteří jsou šikanováni.  | Lenka M. Pekařová |
|
|
| |
|
23. 11. 2006 |
13681 |
Čaroděj zeměmoří
| Čaroděj zeměmoří volně navazuje na aktivitu Johanna - z pekla do ráje. Může být použita zcela samostatně a nemusí být spojována s projekcí filmu. Prostřednictvím interaktivní hry si žáci mohou více uvědomit hloubku tohoto problému a zamyslet se nad etikou věci. Při práci s pohádkovým textem z dětské knihy se žáci porovnávají s hlavním hrdinou a mapují tak své možnosti a schopnosti.  | Lenka M. Pekařová |
|
|
| |
|
23. 11. 2006 |
15600 |
Co se stalo na pláži Carcavelos?
| Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost kritického nadhledu vůči mediálnímu působení. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu MV (popřípadě VMEGS či VDO).  | Člověk v tísni |
|
|
| |
|
02. 01. 2007 |
8263 |
Vycházka do přírody - určování dřevin
| Náměty pro práci v přírodě s žáky mladšího školního věku - určování listnatých dřevin podle klíče a podle atlasu, nácvik rozeznávání důležitých rozlišujících znaků.  | Zuzana Pipková |
|
|
| |
|
29. 01. 2007 |
15368 |
Člověk a jeho zdraví - rozpracování očekávaných výstupů z RVP ZV do ŠVP
| Ukázka je příkladem rozpracování očekávaných výstupů z RVP ZV, vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, tematického okruhu Člověk a jeho zdraví, do ročníků nebo delších časových období. Dokumentuje rozsah i hloubku daného tematického okruhu na 1. stupni základního vzdělávání. Je využitelná při tvorbě ŠVP na plně organizovaných i málotřídních školách.  | Hana Pernicová |
|
|
| |
|
07. 02. 2007 |
8530 |
Podzimní celoškolní ekologický projekt
| Jednodenní výukový projekt zaměřený na pozitivní vztah dětí k životnímu prostředí a k vlastnímu zdraví. Smyslem projektu je rovněž prohloubení vztahů mezi žáky navzájem a mezi žáky a učiteli. Projekt byl uskutečněn v málotřídní škole ZŠ Olomouc - Droždín.  | Bronislava Nováková |
|
|
| |
|
09. 02. 2007 |
15586 |
Buditelé českého národa
| Příspěvek předkládá příklad motivační aktivity formou zdramatizované ukázky. Žáci touto formou poznají nejvýznamnější osoby českého národního obrození - Josefa Dobrovského, Josefa Jungmanna a Josefa Kajetána Tyla. Zároveň si připomenou slova státní hymny České republiky.  | Eva Špačková |
|
|
| |
|
17. 02. 2007 |
9045 |
Obrození českého jazyka
| Čtená dramatizace textu ukáže počátky obrození českého národa.  | Eva Špačková |
|
|
| |
|
21. 02. 2007 |
6258 |