Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Den duchů aneb Hrajeme si v hodině Čj
| Den duchů patří do časově krátkodobých projektů. Lze jej využít v jedné hodině, a žáky tak vhodně motivovat k připravované školní akci nebo jednotlivá cvičení využívat během celého roku.
Projekt je předkládán spíše jako inspirace. Ukazuje, jak je možné hravou formou opakovat tvrdé a měkké slabiky, skládání slov, tvoření vět a další. V hodině čtení napínavým způsobem přivádí žáky nejen k četbě, ale i tvoření vlastního příběhu a zapsání děje.  | Iva Burešová |
|
 |
| |
|
09. 12. 2009 |
12713 |
Pojetí oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV
| Materiál podává přehled o pojetí a postavení oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV. Vzdělávací obsah oboru je rozdělen na komunikační, jazykovou a literární část. Toto pojetí dává pedagogům při naplňování očekávaných výstupů určitou volnost ve volbě učiva. Pedagogové by měli tvořivě využívat dostupné učební texty a podpůrné materiály na portálu RVP ZV.  | Táňa Holasová |
|
|
| |
|
29. 07. 2004 |
12685 |
Jak tvořit osnovy předmětu Český jazyk
| Příspěvek se zabývá základními kroky při tvorbě učebních osnov.  | Táňa Holasová |
|
|
| |
|
13. 03. 2006 |
17671 |
Král češtiny
| Aktivita, při které žáci na 1. stupni využijí svých dosavadních znalostí českého jazyka.  | Pavlína Drtilová |
|
 |
| |
|
27. 02. 2007 |
8693 |
Využití knoflíků na 1. stupni ZŠ
| Popis souborů témat, který navrhuje využití běžných knoflíků jako názorných pomůcek při edukaci žáků 2. ročníku ZŠ.  | Iva Burešová |
|
|
| |
|
04. 09. 2007 |
16769 |
Jak učit
| Příspěvek popisuje začlenění českého jazyka a rozvoje komunikace vůbec do ostatních vyučovacích předmětů.  | Hana Košťálová |
|
|
| |
|
03. 10. 2007 |
4842 |
Přejatá slova
| Příspěvek ukazuje možnosti využití metod kritického myšlení v hodinách jazykové výchovy.  | Jarmila Filipcová |
|
|
| |
|
13. 05. 2008 |
16519 |
Hola, děti, do knihovny – aneb Začínáme s češtinou
| Příspěvek popisuje, jak vhodně využít školní knihovnu ve vyučovacích hodinách českého jazyka.  | Jiřina Závodná |
|
|
| |
|
23. 05. 2008 |
4063 |
Časopis jako úkol
| Článek přináší úvahu nad tvorbou a významem školního časopisu.  | Naděžda Kvítková |
|
|
| |
|
21. 05. 2008 |
6282 |
Učím se vypravovat
| Autorka nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.  | Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
|
07. 08. 2008 |
13557 |