Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyjmenovaná slova po B formou dramatické výchovy
| Příprava na vyučující jednotku dramatické výchovy. Zpracování vyjmenovaných slov po „b“ metodami a technikami dramatické výchovy. Cílem celé lekce je především zopakování si vyjmenovaných slov, ovšem metodami dramatické výchovy, což je ozvláštněním klasické hodiny českého jazyka. Formy vyučování jsou střídavé – ve skupinách, ve dvojicích i samostatně.  | Zdenka Koubová |
|
|
| |
|
03. 02. 2012 |
6708 |
O výuce neslyšících
| Autor upozorňuje na hlavní problémy při výuce neslyšících žáků. Zaměřuje se zejména na komplikace související s výukou českého jazyka.  | Václav Chmelíř |
|
 |
| |
1 komentář |
05. 08. 2010 |
9622 |
Významná výročí v roce 2019 – speciální vzdělávání: Mezinárodní den neslyšících
| Od roku 2016 Národní ústav pro vzdělávání řeší tvorbu metodické podpory pro učitele českého, českého znakového a anglického jazyka žáků se sluchovým postižením. Dosud autorské týmy pracují na elektronických publikacích (s překladem do českého znakového jazyka), ale dojde i na praktické pracovní listy do výuky i závěrečný kurz, který předá učitelům/asistentům pedagoga/rodičům informace o tom, jak materiály využít.  | Renata Votavová |
|
|
| |
|
28. 08. 2019 |
1133 |
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka českého jazyka
| Příklad dobré praxe k problematice vzdělávání žáků-cizinců na ZŠ Táborská v Praze 4.  | PhDr. Kamila Balharová |
|
|
| |
|
08. 08. 2017 |
17669 |
Na aktivní čtenářství s Erikem Taberym
| Jako přechod na gymnázium se mi při učení čtení a psaní celkem osvědčil jeden z úvodníků Erika Taberyho – Hledá se Vaculík. Článek vyšel v Respektu v roce 2006 (s autorovým svolením jej zde celý přináším). Je ale nadčasový, hledání aktivního názorového vůdce z řad humanistů a intelektuálů je v době masové mediální komunikace trvalkou.
Vedle toho text ukazuje na možnost využít řady nástrojů a zbraní kvalitního názorového novináře. Meta, kterou Tabery pro své čtenáře a potenciální budoucí žurnalisty (a jisté budoucí občany a voliče) staví, je vysoko. Právě proto text volím. Ať je výzvou pro žáka i učitele.
Představuji zde blok hodin komunikace a slohové výchovy, který jsem absolvoval s žáky a žákyněmi dvou kvint gymnázia Open Gate – Boarding school, s. r. o., v roce 2006/07 a s žáky sexty gymnázia živých jazyků Minerva v roce 2007/08.  | Petr Koubek |
|
 |
| |
|
07. 03. 2011 |
8372 |
Pohádka vizualizovaná v myšlenkové mapě
| Úvod do práce s počítačem – žáci vytvoří pohádku v podobě myšlenkové mapy ve speciálním grafickém softwaru. Myšlenková (též pojmová, vztahová) mapa umožňuje vizualizaci informací (pojmů) do objektů, které žáci jednoduchým způsobem uspořádávají v logické návaznosti a určují mezi nimi relační souvislosti a vazby.  | Petr Čenský |
|
|
| |
1 komentář |
17. 01. 2011 |
14390 |
Představ si svůj dům
| Realizace představy o budoucím žákově domě v rámci několika vzdělávacích oborů (přírodovědných i společenských). Námět přispěje k rozvoji posuzovacích a rozhodovacích procesů v rámci kompetencí žáků, propojí vzdělávání s problematikou běžného života a vytvoří prostor pro realizaci inovativních a alternativních myšlenek žáků. Postupně dojde k propojení přírodovědných (matematika, fyzika) a společenských (výtvarná výchova, český jazyk) oborů v krátkém časovém úseku. Výstupem projektu bude kresba domu s jeho popisem opatřená o charakteristiky hypotečního úvěru, kterým by dům mohl být financován, a informací o jeho energetické náročnosti (tepelných ztrátách).  | Pavel Červený |
|
|
| |
|
04. 06. 2010 |
11363 |
Odhalujeme ukrytá moudra
| Námět na hodinu či blok hodin českého jazyka a literatury ve čtvrtém nebo pátém ročníku. Žáci pracují ve skupinách. Dešifrují pomocí správně určených slovních druhů a Morseovy abecedy věty, jejichž obsah se poté snaží vysvětlit.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
|
18. 07. 2011 |
7450 |
Komunikace s využitím tradice a mezipředmětových vztahů
| Netradiční metody a formy práce s využitím tradice. Náměty pro rozvoj slovní zásoby a kreativity žáků i studentů. Podpora mezipředmětových vztahů a tvořivé práce.  | Milena Krobotová |
|
|
| |
|
09. 12. 2011 |
2750 |
Portál o češtině nechybujte.cz
| Společnost LINGEA výrazně rozšířila a pozměnila podobu internetového portálu o češtině nechybujte.cz. Kromě Slovníku současné češtiny, Pravidel českého pravopisu, Slovníku českých synonym a nástroje pro doplnění diakritiky je nově součástí i Gramatika češtiny. Nová grafická podoba portálu umožňuje rychlou orientaci v příjemném prostředí.
Jedná se o první portál tohoto druhu, jenž v Česku vznikl. Jeho smyslem je usnadnit uživatelům češtiny vyhledávání správných podob slov, jejich tvarů a synonym a také přispět k rozvíjení jazykové kultury, vzdělanosti i čtenářské gramotnosti žáků. Portál je k dispozici zcela zdarma.
 | Michaela Ševečková |
|
 |
| |
2 komentáře |
06. 11. 2014 |
7789 |