Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Český jazyk a literatura"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Český jazyk a literatura"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Norové mají jiné zázemí, ale podobné problémy. Můžeme se inspirovat?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Podobnosti mezi problémy se čtenářskou gramotností u českých a norských žáků, které vyplynuly z mezinárodních testů PISA.
Autor Anna Valouchová

Upevňování přátelských vztahů mezi žáky na Základní škole praktické ve Zlíně

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Zajímavé náměty do hodin Řečové výchovy, rozvíjející komunikaci mezi žáky tak, aby dokázali otevřeně vyjádřit své názory v třídním kolektivu, zvládli bezkonfliktní navazování přátelských vztahů a posilovali sebedůvěru.
Autor Věra Kundratová

Využití mobilu v českém jazyce – dvojznačnost slov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje využití mobilního telefonu ve vyučovací hodině českého jazyka.
Autor Daniela Figránová

Soutěž mezi školami prostřednictvím mobilního telefonu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje netradiční využití mobilního telefonu ve výuce.
Autor Karel Derfl

Řeč novinových titulků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Většina z nás celkem spolehlivě dokáže rozlišit sdělení pocházející ze seriózních nebo bulvárních médií. Dokážeme však pojmenovat, čím se tato sdělení liší a jaké mají charakteristické znaky? Víme, co se od titulku v tištěném zpravodajství očekává? Následující lekce nabízí činnosti, ve kterých se žáci na konkrétních příkladech mohou se stavbou mediálního sdělení a s funkcí titulků seznámit.
Autor Zuzana Zejdová

Montessori: Náměty pro český jazyk

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje několik zajímavých námětů na aktivity zaměřených na procvičování mluveného i písemného projevu. Žáci si těmito aktivitami osvojují dovednosti, jako je spolupráce s ostatními, vytrvalost, pozornost, fantazie, empatie, komunikační dovednosti apod.
Autor Aisis o.s.

Syntaktické termíny v učivu českého jazyka na základní škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Současný stav vyučování skladbě českého jazyka na základní škole.
Autor Marie Zouharová

Slovník frekventovaných syntaktických termínů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Slovník je určen učitelům českého jazyka. Měl by jim napomoci orientovat se v terminologii klasické a valenční syntaxe, a tak zkvalitnit předávání poznatků ze skladby.
Autor Marie Zouharová

Literární postavy našima očima

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje zajímavý projekt, jehož hlavní aktivitou je charakteristika a rozbor literární postavy Dona Quijota. Žák si osvojuje dovednosti – reflektovat četbu, pracovat s uměleckým textem, vybrat a komentovat myšlenky, které ho zaujmou, interpretovat literární postavy, vyjádřit vlastní názor a hodnotit dané postavy.
Autor Lenka Dvorská

SMS – Světový mobilů svátek aneb Známe dobře své mazlíčky?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje možnosti využití mobilního telefonu ve výuce nejen českého jazyka. Tato zajímavá aktivita je prováděna formou celodenního projektu.
Autor Šárka Holečková
Celkem: 75