Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Český jazyk a literatura"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Český jazyk a literatura"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Knížka jednoho slova

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek přináší jednu z možností, jak u žáků podněcovat zájem o četbu, zvyšovat čtenářskou gramotnost, čtení s porozuměním. Prací ve dvojici poskytujeme příležitost i pomalým a slabším čtenářům k dosažení výsledku a získání ocenění. Výsledným produktem je vlastní knížka složená z textů nejrůznějších autorů, která bude určitě zaujímat přední místo v domácí knihovničce každého žáka.
Autor Žaneta Hrdličková

Po stopách tygrů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje různé aktivity, které se vztahují k motivu tygra v literatuře. Jako výchozí texty jsou použity úryvky z knih W. Blakea a W. Saroyana, které mají žáky inspirovat k tvořivému psaní.
Autor Alena Hesová

Čtení s diskusí v 5. ročníku ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Článek pojednává ve zkratce o řízeném čtení a poskytuje učitelům krátký námět, jak pracovat s bajkou pro žáky 5. ročníku ZŠ.
Autor Alena Rakoušová

Jak motivovat děti ke čtení - nevyužitý rezervoár pohádek, mýtů a legend

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje zdánlivým „drobnostem“, které mohou ovlivnit pohled žáka na četbu literatury, a ukazuje jednu z konkrétních možností, jak žáky znovu získat pro četbu.
Autor Zdeněk Brom

Jak rozumějí pojmu čtenářská kompetence v Německu? Co je to adaptivní čtení? Jak ho lze využít ke zvýšení motivace žáků při výuce literární výchovy?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zamýšlí nad čtenářskou gramotností a adaptivním čtením. V článku také naleznete porovnání chápání čtenářských kompetencí v ČR a v Německu.
Autor Štěpánka Klumparová

Poezie napříč předměty na druhém stupni

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek napomůže čtenáři pochopit, jak za pomoci využití poezie v různých vyučovacích předmětech na 2. stupni ZŠ lze u žáků upevňovat a propojovat jejich vědomosti.
Autor Ondřej Hausenblas

Dílna čtení v praxi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje dílnu čtení, kterou autor článku realizuje v rámci Systému praktické češtině. Autor se v příspěvku také zamýšlí nad problémy, které ovlivňují výuku českého jazyka, nad možnostmi ve výuce literární výchovy a nad významem četby pro žáky.
Autor Miloš Šlapal

Projektové vyučování – Organizace a instituce města

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje realizaci jednoho z projektů, který proběhl v ZŠ Čáslav, Masarykova v rámci jednodenního celoškolního projektového dne Naše město. V textu jsou odkazy na výstupy projektu – prezentace o institucích města, pexeso, nástěnka a text do sborníku.
Autor Jana Vítková

Gutenberg by se divil

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Využití školního rozhlasového vysílání při tvorbě ankety jako součást jazykové výchovy.
Autor Zuzana Zejdová

Jak napsat haiku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Podle jednoduchého schématu tvoří žák vlastní literární text.
Autor Zdeněk Sotolář
Celkem: 75