Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Český jazyk a literatura"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Český jazyk a literatura"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Knížka jednoho slova

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek přináší jednu z možností, jak u žáků podněcovat zájem o četbu, zvyšovat čtenářskou gramotnost, čtení s porozuměním. Prací ve dvojici poskytujeme příležitost i pomalým a slabším čtenářům k dosažení výsledku a získání ocenění. Výsledným produktem je vlastní knížka složená z textů nejrůznějších autorů, která bude určitě zaujímat přední místo v domácí knihovničce každého žáka.
Autor Žaneta Hrdličková

Knížka - náš kamarád

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt uskutečněný v pátém ročníku si jako hlavní cíl stanovil vzbudit u žáků zájem o dětskou literaturu a motivovat je k četbě knih.
Autor Mirka Gardoňová

Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Vypravování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci ústně vyprávějí svůj společný příběh a poté jej hodnotí dle vytvořených kritérií. Individuálně pak píší nové vypravování s použitím zadaných klíčových slov.
Autor PhDr. Lenka Palkovská, Ph.D.

Porovnání pojetí vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura ve vzdělávacích programech

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje proměny vzdělávací oboru Český jazyk a literatura. Konkrétně byla porovnávána východika, pojetí a cíle, členění a rozpracování vzdělávacího obsahu v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a ve Vzdělávacím programu Základní škola.
Autor Alena Hesová

Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: W. Shakespeare - Sonety

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci se pokusí o interpretaci vybraných Shakespearových sonetů. V hodině bude převažovat kooperativní učení – metoda skládankového učení.
Autor Mgr. Hana Antonínová Hegerová

Budeme bít, když uvidíme bít, či nebít?

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek vznikl jako součást tematického vstupu na metodickém portálu www.rvp,cz „Nebojte se maturovat jinak!“ Jako přímá a vzájemná pomoc mezi učiteli gymnázií a dalších středních škol, které od uplynulého školního roku vedou studenty ke státní maturitě. Příspěvek komentuje písemnou a ústní formu a přináší zajímavé praktické zkušenosti a návody, jak žákům vysvětlit, v čem je nový model přínosem. Dále lze předeslat, že článek komentuje, jak na škole hodnotíme písemnou práci a ústní zkoušení a které konkrétní dovednosti žáka považujeme při zkoušce za důležité.
Autor Gabriela Baumgartnerová

Ať žijí duchové

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt "Ať žijí duchové" je zaměřen na procvičování znalostí a především dovedností, které žáci získávají během celého třetího ročníku základní školy. Úkoly směřují především ke čtení s porozuměním a práci s textem, ale v mnohých cvičeních se prolínají dovednosti spojené s jazykovou výchovou, matematikou, hudební, výtvarnou a dramatickou výchovou.
Autor Jitka Vinklerová

Pracovní listy ve výuce - téma Mozart

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci pomocí pracovních listů procvičují některá témata jak z hudební výchovy, tak z českého jazyka a zároveň se seznamují s životem a dílem W. A Mozarta.
Autor Veronika Čížkovská

Jak začlenit literární tvorbu žáků do výuky dějepisu? Kronika stoleté války

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Začlenění tvorby literárních útvarů do výuky dějepisu.
Autor František Prokop

Obraz bez názvu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Inspirace na posílení osobnostního a sociálního rozvoje žáků pomocí umění (vytváření živých obrazů).
Autor Zuzana Pipková
Celkem: 75