Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Velká Británie a Čína zahajují rozsáhlou spolupráci v oblasti e-learningu
| Zpráva o podpisu dohody mezi Velkou Británií a Čínou stvrzující vůli aktivně spolupracovat na poli distančního elektronického vzdělávání. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Daniel Tocháček |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
11. 10. 2007 |
1552 |
Učíme se navzájem (zaměřeno na metakognici). Blok hodin o čínských obtížích s podzemní vodou
| Zvolená metoda se přímo nabízí pro rozvíjení schopnosti žáků záměrně využívat takový způsob čtení, který je vhodný vzhledem k textu a jejich čtenářskému záměru, tedy vnímat, proč a jak čtou (metakognice). Citovaná publikace ČŠI k tomu uvádí: „Metoda ‚učíme se navzájem‘ patří k těm, které míří na rozvíjení čtenářských strategií nebo dovedností. Pomáhá v tom, aby si žáci dobře procvičili a zažili čtyři základní porozumívací čtenářské strategie a aby si uměli poradit i s textem, který je pro ně náročný a mohl by je odradit. Žáci si v tom navzájem pomáhají. Tak je třeba chápat název ‚učíme se navzájem‘ – učíme se s pomocí druhých zvládat strategie porozumění textu tím, že střídavě modelujeme, hlasitě přemýšlíme, pozorujeme se při tom, diskutujeme, reflektujeme.“  | Petr Koubek |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
16. 02. 2012 |
9925 |
Starověký Orient
| Žáci si zábavnou formou zopakují učivo o Mezopotámii, Egyptě, Indii a Číně.  | Markéta Krůželová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
20. 11. 2008 |
8172 |
Sledovat či nesledovat žáky online?
| Zamyšlení nad tím, jak nasměrovat – či spíše nenasměrovat – výchovu směrem k digitálním kompetencím žáků v souvislosti s kontrolou toho, co se svými přístroji (a nejen s nimi) dělají. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
12. 11. 2018 |
2236 |
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy abdikoval poslední čínský císař
| Žáci se seznámí s životem posledního čínského císaře a díky tomu s důležitějšími
milníky světových dějin prvních dvou třetin 20.století.  | Tereza Vodičková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
02. 03. 2015 |
4297 |
Rozpoznávání emocí jako nástroj učitele
| Článek shrnuje nejnovější posun ve vývoji aplikací využívajících umělou inteligenci schopnou analyzovat emoce lidí, v našem případě žáků. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
31. 08. 2020 |
844 |
Neobyčejná dobrodružství Marca Pola
| Téma Marca Pola jsme vybraly jednak proto, že jde o samotné vlastivědné a zeměpisné učivo, jednak pro dobrodružství, které zažíval a které mohou zprostředkovaně zažít žáci v této lekci.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
05. 12. 2011 |
7942 |
Když velký bratr dostane velká data
| Zpráva o tom, jakého pokroku dosahuje plošná aplikace umělé inteligence a hlubokého učení na velkých datech za účelem kontroly lidí (stabilizace společnosti) v Číně, to vše v souvislosti se školstvím. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
4 komentáře |
25. 06. 2018 |
4059 |
Je umělá inteligence rizikem pro demokracii?
| Článek seznamuje s názory Amy Webb, profesorky New York University a zakladatelky Future Today Institute. Je další z řady akademiků, kteří varují před katastrofickým vývojem společnosti vyvolaným technologiemi. K nápravě jsou nutné základní digitální kompetence většiny občanů. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
27. 05. 2019 |
1725 |
Jak poskytovatelé MOOC kurzů reagovali na pandemii
| Zpráva o reakcích největších platforem MOOC kurzů na mimořádnou situaci vyvolanou pandemií se zvláštním zřetelem na Čínu. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
11. 01. 2021 |
407 |