Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Projekt Romský den

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt nazvaný Romský den je jednodenní celoškolní projekt vytvořený pro třídy vzdělávající děti s lehkým mentálním postižením. Cílem projektu je bližší a hlubší poznání romského etnika, jeho tradičního způsobu života a zvyklostí, podpora vzájemné tolerance a úcty žáků různých etnických skupin.
Autor Ivana Spěváčková

Poznámky k tvorbě školního vzdělávacího programu ve speciální mateřské škole.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Speciální mateřské školy pro děti s postižením a stejně tak i mateřské školy při zdravotnických zařízeních mají za povinnost vytvořit si své vzdělávací programy. Odlišnosti v práci těchto zařízení vyžadují určité úpravy školních vzdělávacích programů.
Autor VÚP Praha

Práce se sluchově postiženým dítětem integrovaném v prostředí mateřské školy s waldorfským programem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Článek se zabývá integrací sluchově postiženého dítěte do mateřské školy. Vymezuje legislativní rámec integrace. Představuje práci se sluchově postiženým dítětem v mateřské škole s waldorfským programem. Seznamuje s praktickými cvičeními vhodnými pro rozvoj sluchově postiženého dítěte.
Autor Šárka Krutská

Kresba jako nástroj poznání dítěte: Lidská postava

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší úryvek z knihy Kresba jako nástroj poznání dítěte, která se věnuje dětské kresbě a jejím využití nejen v psychologické praxi. Kniha čtenáře seznamuje s kresbou lidí, rodiny, domu, rukou atd. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny kazuistikami a konkrétními ukázkami kreseb dětí. Kniha je vhodná pro psychology, terapeuty, vychovatele, učitele, ale i rodiče.
Autor Roseline Davido

Taneční hry s písničkami

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Jednoduché taneční hry přispívají ke kultivaci pohybu, prohloubení rytmického cítění a zlepšení spolupráce ve skupině. Ukázky z knihy Taneční hry s písničkami z nakladatelství Portál vás seznámí se známými i méně známými písničkami a jejich herními obměnami, které mohou využít učitelky mateřských a základních škol či vedoucí tanečních a dramatických kroužků. Ve vybraném textu nechybí ani zásoba rozpočítadel.
Autor Eva Kulhánková

Trpaslík v trávě spí - upevňování hlásek R a Ř

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kniha obsahuje jednoduché obrázky, které slouží k upevňování hlásek R a Ř. Publikace obsahuje soubor vět s hláskami R a Ř v různých pozicích ve slovech a ve větách. Kniha není návodem, jak hlásky R a Ř vyvozovat, je knihou - pomůckou pro upevňování těchto hlásek v řeči s možnostmi dalšího využití v jazykové oblasti. Každá věta je v knize doplněna obrázkem, který motivuje děti k opakování a dotváření věty a slouží k samostatnému rozvíjení vět a slovní zásoby.
Autor Irena Klimková

Rodiče určují hranice: Důslednost není totéž co trestání!

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hrozby trestem mohou krátkodobě ukončit určitou situaci nebo vyvodit důsledky. Je to však úspěch nakrátko. Tresty totiž neukazují dětem žádnou možnost, jak by se příště mohly pokusit vyřešit své špatné chování jinak – především samostatněji.
Autor Jan-Uwe Rogge

Jen v lásce přežijeme: Základy u malých dětí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dr. Jiřina Prekopová, významná psycholožka českého původu působící v Německu ve své knize ukazuje, že láska na celý život je možná. Předkládá srozumitelné úvahy, které vycházejí z přirozených zákonů a které jsou pro rodinu klíčové: zájem o druhého, schopnost odpuštění, každodenní projevy lásky.
Autor J.Prekopová

K Nikymu přistupujeme jako k ostatním dětem

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
K Nikymu přistupujeme jako k ostatním dětem říká Iva Pichová, ředitelka Mateřské školy Libňatov na Trutnovsku. Niky je chlapec s Downovým syndromem, který chodí do běžné mateřinky, a má tak možnost vyrůstat mezi svými vrstevníky. Článek obsahuje krátké vyprávění paní ředitelky, které ilustruje fakt, že přijímání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami do běžných školek a škol je často jen o přístupu pedagogů.
Autor Alžběta Pavlíčková

Poruchy autistického spektra: Konec předškolního období, školní zralost

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pohled na poruchy autistického spektra od autorky Kateřiny Thorové přináší komplexní pohled na tuto problematiku. Článek se věnuje předškolnímu období a přípravě na vstup do základní školy.
Autor Kateřina Thorová
Celkem: 488