Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Digitální technologie ve výuce žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Na úvod uvádí charakteristiku znevýhodnění a možné příčiny a důsledky. Dále poukazuje na speciální vzdělávací potřeby žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami a způsoby využití digitálních technologií při kompenzaci obtíží ve výuce a podpoře procesu učení. Na konec uvádí výzvy, kterým učitelé mohou čelit při využívání digitálních technologií při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Autor Alice Kourkzi

Inspirace ze zahraničí pro pedagogy neslyšících žáků a studentů

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek má sloužit pro neslyšící pedagogy z českého prostředí jako inspirace pro výuku českého znakového jazyka. Materiálů pro výuku znakových jazyků není mnoho. Stále neexistují učebnice, které by zohledňovaly všechny potřebné složky výuky a komplexně vykládaly obsah gramatiky, slovní zásoby a dalších jazykových kompetencí. Pedagogové znakových jazyků jsou tak často odkázáni na různé materiály od svých kolegů, které si upravují pro své potřeby, nebo čerpají z informací a materiálů ze zahraničí. Tento článek má přinést inspiraci od kolegů z Austrálie, není vyčerpávajícím přehledem, ale subjektivním výběrem výukových materiálů z několika internetových zdrojů.
Autor Mgr. Lucie Štádlerová

Digitální technologie ve výuce žáků s mentálním postižením

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální technologie mají nezastupitelnou roli při podpoře procesu učení žáků s mentálním postižením a při rozvoji a podpoře jejich komunikace. Jejich význam je zřejmý především v této době, kdy se mnozí žáci s kognitivním znevýhodněním vzdělávají s pomocí digitálních technologií distančním způsobem.
Autor Renata Votavová

Integrované kurikulum

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek podává přehled možností integrovaného vzdělávání a vysvětluje důvody, proč je nutná změna přístupu.
Autor Ludmila Kovaříková

Způsoby výuky znakových jazyků ve vybraných zemích

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Neslyšící studentka nám ve svém videu zprostředkovává osobní zkušenosti Neslyšících s výukou znakových jazyků (ZJ) ve vybraných zemích. Informace získala z vlastní praxe nebo prostřednictvím online rozhovorů v mezinárodním znakovém jazyce (MZJ) s neslyšícími učiteli ZJ, studenty a absolventy škol pro neslyšící z několika států.
Autor Marie Mašláňová

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice speciálního vzdělávání, II. část

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky speciálního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Přírodovědní vědy jsou klíčem k budoucnosti

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Aktuálním problémem České republiky, ale i mnohých států Evropské unie, je klesající zájem žáků o studium matematiky, přírodovědných a technických oborů. Budoucnost evropských ekonomik přitom závisí na technologickém pokroku a ten je podmíněn dostatkem kvalitních pracovníků ve výše uvedených oblastech. Proto je nutné účelnými prostředky zvyšovat zájem žáků o studium matematiky a přírodovědných oborů a rozvíjet jejich přírodovědnou gramotnost.
Autor Mgr. Katarína Nemčíková

Absolventi škol se zdravotním postižením z pohledu zaměstnavatelů

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Největším problémem pro zaměstnávání absolventů se zdravotním postižením je nedostatek pracovních činností, které by mohli vykonávat a nevhodná kvalifikace. K významným důvodům patří i neochota firem a institucí překonávat „problémy navíc“, chybějící kontakty se školami, které žáky se zdravotním postižením vzdělávají, i nedostatek informací o tom, jakou práci jsou tito absolventi schopni vykonávat. Tato zjištění vyplývají z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání, jehož výsledky shrnuje nedávno vydaná publikace „Absolventi škol se zdravotním postižením a trh práce“.
Autor Ing. Alena Nová

Chybí kompetentní odborníci

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
O tom, proč bylo nutné v NÚV rozšířit služby v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, o pomáhajících profesích na školách a budoucnosti praktických škol jsme hovořili s náměstkyní ředitele NÚV Janou Zapletalovou.
Autor Zoja Franklová

15. ročník veletrhu fiktivních firem

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Pozvánka na 15. veletrh fiktivních firem, lákající zajímavými experimenty a zkušenostmi zejména pro žáky.
Autor NÚOV Praha
Celkem: 488