Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak hodnotit angličtinu na 1. stupni?

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáků v ZŠ logopedické má některá svá specifika. Žáci si učivo osvojují pomalejším tempem a je třeba je k učení neustále povzbuzovat. Proto má průběžné hodnocení žáků především motivační charakter a má je povzbudit k další souvislé práci. Při výuce AJ se učitel zaměřuje na základní dorozumívací proces s důrazem na praktické použití.
Autor Dagmar Kapustová

Genetickou metodu čtení mohu doporučit

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Na konci prvního ročníku autor hodnotí klady i zápory této metody. Mezi nesporné klady patří rychlost nástupu čtení slov, vět a jednoduchých textů. Děti dokáží velmi brzy číst nápisy kolem sebe v běžném životě a to je silným motivačním prostředkem k dalšímu učení, žáci dokáží daleko lépe vnímat obsah vět, a tak je od samého začátku docíleno čtení s porozuměním, výhodou je i rychlé psaní velkých tiskacích písmen. Autor považuje za hlavní nevýhodu, že patří mezi metody minoritní - ne příliš rozšířené, a tak je přechod žáků ze školy na školu problémem.
Autor Pavel Melichar

Přehled české výslovnosti

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Se zajímavou novinkou přicházejí hlasová pedagožka J. Pokorná a klinická logopeda M. Vránová ve své nové knize Přehled české výslovnosti, kterou letos vydalo nakladatelství Portál.
Autor Dagmar Kapustová

SWOT analýza jako nástroj kvalifikované sebereflexe učitele

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje využití SWOT analýzy jako nástroje umožňujícího hodnocení práce učitele. SWOT analýza tak napomáhá k případným pozitivním změnám v pedagogické práci.
Autor Eva Kašparová

Přípravné třídy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rubrika se zabývá vzděláváním žáků v přípravných třídách základní školy, respektive tvorbou vzdělávacího programu, podle kterého má vzdělávání v těchto třídách probíhat.
Autor VÚP Praha

Přípravné třídy v pojetí RVP

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku je vysvětleno, proč je třeba se zabývat otázkou přípravných tříd.
Autor Kateřina Smolíková

Záznamový arch pro pedagogickou práci s dítětem v přípravné třídě základní školy

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku pedagogové naleznou diagnostický nástroj (záznamový arch) pro podporu a usnadnění individuální vzdělávací práce s dítětem, na níž je vzdělávání dětí v přípravných třídách založeno. S pomocí tohoto archu mohou spolehlivěji sledovat a hodnotit rozvojově a učební pokroky dítěte a dle tohoto zjištění připravovat pro dítě takový vzdělávací program, který přinese co nejlepší vzdělávací výsledky.
Autor Kateřina Smolíková

Poznámky k tvorbě vzdělávacího obsahu přípravných tříd

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je určen pedagogům pracujícím v přípravných třídách základní školy. Přináší konkrétní náměty, poznámky a doporučení k tvorbě vzdělávací obsahu v ŠVP. Měl by pedagogům napomoci vytvořit kvalitnější vzdělávací program a dosahovat spolehlivěji u dětí dobrých vzdělávacích výsledků.
Autor Kateřina Smolíková

Východiska pro tvorbu vzdělávacího obsahu v přípravné třídě

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá specifikou přípravných tříd, podmínkami jejich organizace i specifickými vzdělávacími potřebami dětí, které je nutno akceptovat při tvorbě vzdělávacího programu.
Autor Kateřina Smolíková

Legislativní a pedagogické dokumenty platné pro přípravné třídy základní školy

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá analýzou pedagogických a legislativních pravidel, která je třeba respektovat při zřizování přípravných tříd a při vzdělávání dětí zařazených do těchto tříd.
Autor Kateřina Smolíková
Celkem: 491