Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cvičení sluchové analýzy a syntézy III

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Závěrečná část třídílného seriálu nabízí rozšiřující aktivity pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci mají obtíže ve čtení či psaní. Vynechávají, přidávají, přesmykují písmena či slabiky, zaměňují je. Při psaní podle diktátu obtížně skládají slova z písmen.
Autor Petra Pšeničková

Cvičení sluchové analýzy a syntézy II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhá část třídílného seriálu nabízí navazující aktivity pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci mají obtíže ve čtení či psaní. Vynechávají, přidávají, přesmykují písmena či slabiky, zaměňují je. Při psaní podle diktátu obtížně skládají slova z písmen.
Autor Petra Pšeničková

Cvičení na dodržování hranic slov ve větě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí aktivity na procvičení dodržování hranic slov ve větě. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci neoddělují slova správně od sebe, píší dohromady předložku a slovo. Ať už z nepozornosti nebo sluchového oslabení. Velká část činností je představena formou skupinové hry.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhá část dvoudílného seriálu nabízí hravé aktivity na rozvoj rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek ve slovech. Tato dovednost často činí potíže nejen žákům s diagnózou dysortografie, ale i žákům s oslabenou pozorností, oslabeným jazykovým citem či žákům z cizojazyčného prostředí. Materiál je tedy vhodný pro všechny žáky běžné třídy základní školy.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První část dvoudílného seriálu nabízí hravé aktivity na rozvoj rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek ve slovech. Tato dovednost často činí potíže nejen žákům s diagnózou dysortografie, ale i žákům s oslabenou pozorností, oslabeným jazykovým citem či žákům z cizojazyčného prostředí. Materiál je tedy vhodný pro všechny žáky běžné třídy základní školy.
Autor Petra Pšeničková

Kritéria výběru dobré vzdělávací aplikace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Aplikací pro vzdělávání je obrovské množství a pořád přibývají. Článek nabízí strukturované a vizualizované (infografika) informace o kritériích, které byste při výběru vhodných aplikací pro vaše mobilní zařízení měli zohlednit.
Autor Lenka Říhová

HZS Stř. kraje, videoprojekt OČMU: Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pro podporu a kvalitní výuku problematiky Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí představujeme nový preventivní video projekt Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje, který je zpracován ve spolupráci se zástupci Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje a Policie ČR – Krajského ředitelství policie Středočeského kraje.
Autor Hynek Černý

Pomůcka pro ředitele škol při tvorbě školního řádu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (ministerstvo) vydává pomůcku určenou ředitelům škol jako obecné doporučení, které má usnadnit proces tvorby školního řádu, jenž by splňoval nároky na funkčnost, úplnost a vnitřní konzistenci a byl konformní s obecně závaznými právními předpisy. Pomůcka je společná pro všechny druhy škol s tím, že některá témata jsou využitelná pouze pro některé druhy škol. Nejedná se o závazný předpis nebo nařízení.
Autor MŠMT

Interaktivní tabule: Open Sankoré a Smart Notebook

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje jednoduché možnosti využití interaktivních tabulí ve škole v nejjednodušších variantách, jako je digitalizace poznámek nebo třeba rychlé opakování. Nabízí přitom pohled na dvě paradigmaticky diferenční aplikace – Open Sankoré a SMART Notebook, které se snaží přiblížit především méně zkušeným učitelům.
Autor Michal Černý

Velikonoce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek představuje možnost zpracování tématu Velikonoc v hodině českého jazyka (technika a porozumění čtení, používání gramatických pravidel) a prvouky (zvyky a tradice). Nezanedbatelnou součástí aktivit je práce se třídou (práce se skupinou, prohlubování vztahů mezi spolužáky, spolužáky a učitelem).
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 491