Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Učební plán

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázky ze ŠVP monitorovaných škol s krátkým komentářem.
Autor VÚP Praha

Informace k vyplňování vysvědčení na základních školách

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace Odboru předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání MŠMT k vyplňování vysvědčení na základních školách s platností od školního roku 2006/07.
Autor MŠMT

Možnosti zvýšení čtenářské gramotnosti u neslyšících žáků

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářskou gramotnost je faktorem, který je třeba sledovat nejen u zdravých žáků, ale i u žáků se sluchovými vadami. Test čtení s porozuměním, provedený mezi těmito žáky, prokázal, že je třeba se na tuto problematiku více zaměřit. Existuje řada způsobů, jak sluchově postiženým ulehčit práci s tištěným textem a orientaci v něm tak, aby co nejlépe překonali svůj handicap a lépe porozuměli světu kolem sebe a začlenili se do něj. Stačí jim věnovat dostatečnou pozornost.
Autor Marie Málková

Využití projektového vyučování na základní škole praktické

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek představuje příklad využití projektového vyučování na základní škole vzdělávající žáky s lehkým mentálním postižením v Mladé Boleslavi. Příklad může být využit i v jiných typech škol.
Autor Věra Holotová

Rámcový vzdělávací program pro základní školu speciální - pilotní verze

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtrnáct základních škol speciálních začalo tvořit své ŠVP podle pilotní verze RVP ZŠS. Mezi pilotní školy jsou zařazeny také školy, které vzdělávají i žáky s kombinací mentálního a jiného postižení.
Autor VÚP Praha

Učební osnovy

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázky ŠVP z monitorovaných škol s krátkým komentářem.
Autor VÚP Praha

Prevence specifických poruch učení

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá zjišťováním a způsoby reedukace SPU v předškolním, ale také základním vzdělávání. Jednotlivé metody reedukace SPU lze využít jak v přípravných třídách, tak i v úvodních ročnících 1. stupně. Lze z něj čerpat inspiraci jak pro individuální práci s dítětem v předškolním zařízení, v 1. a 2. ročníku základní školy, tak při cíleně zaměřeném kontaktu doma. To vše obzvlášť při akcentu podpory směřující k pozdější schopnosti komunikovat v cizím jazyce. S ohledem na budoucí potřebu cizojazyčné komunikace dítěte se SPU se jeví jako nezastupitelná a nenahraditelná cílená a strukturovaná spolupráce mezi dítětem se SPU, rodiči (rodinou) dítěte a učitelem, (speciálním pedagogem).
Autor Zdeňka Michalová

STEP analýza

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Anotace: STEP analýza je další možností realizace autoevaluace ve školách, která nabízí jednoduché a přehledné schéma vnějších faktorů, které mohou školu ovlivňovat.
Autor Milan Báča

Nová maturitní zkouška pro žáky se SVP – II.

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka informuje o potřebné míře dovedností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SPV) a charakteru a míře úprav podmínek po různé skupiny žáků se SPV při skládání nové maturitní zkoušky (v rámci zkoušek zadávaných MŠMT).
Autor Monika Vítková

Nová maturitní zkouška pro žáky se SVP – I.

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka předkládá informace o možnosti využití upravených podmínek konání nové maturitní zkoušky (v rámci zkoušek zadávaných MŠMT) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Při respektování těchto SVP jednotlivých maturantů se uvažuje o té skupině žáků, jejichž rozumové schopnosti naplňují v průběhu studia předpoklad osvojení učiva té které střední školy v požadovaném rozsahu.
Autor Monika Vítková
Celkem: 490