Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Speciální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Učební plán

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázky ze ŠVP monitorovaných škol s krátkým komentářem.
Autor VÚP Praha

Informace k vyplňování vysvědčení na základních školách

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace Odboru předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání MŠMT k vyplňování vysvědčení na základních školách s platností od školního roku 2006/07.
Autor MŠMT

Využití projektového vyučování na základní škole praktické

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek představuje příklad využití projektového vyučování na základní škole vzdělávající žáky s lehkým mentálním postižením v Mladé Boleslavi. Příklad může být využit i v jiných typech škol.
Autor Věra Holotová

Možnosti zvýšení čtenářské gramotnosti u neslyšících žáků

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářskou gramotnost je faktorem, který je třeba sledovat nejen u zdravých žáků, ale i u žáků se sluchovými vadami. Test čtení s porozuměním, provedený mezi těmito žáky, prokázal, že je třeba se na tuto problematiku více zaměřit. Existuje řada způsobů, jak sluchově postiženým ulehčit práci s tištěným textem a orientaci v něm tak, aby co nejlépe překonali svůj handicap a lépe porozuměli světu kolem sebe a začlenili se do něj. Stačí jim věnovat dostatečnou pozornost.
Autor Marie Málková

Rámcový vzdělávací program pro základní školu speciální - pilotní verze

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtrnáct základních škol speciálních začalo tvořit své ŠVP podle pilotní verze RVP ZŠS. Mezi pilotní školy jsou zařazeny také školy, které vzdělávají i žáky s kombinací mentálního a jiného postižení.
Autor VÚP Praha

Prevence specifických poruch učení

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá zjišťováním a způsoby reedukace SPU v předškolním, ale také základním vzdělávání. Jednotlivé metody reedukace SPU lze využít jak v přípravných třídách, tak i v úvodních ročnících 1. stupně. Lze z něj čerpat inspiraci jak pro individuální práci s dítětem v předškolním zařízení, v 1. a 2. ročníku základní školy, tak při cíleně zaměřeném kontaktu doma. To vše obzvlášť při akcentu podpory směřující k pozdější schopnosti komunikovat v cizím jazyce. S ohledem na budoucí potřebu cizojazyčné komunikace dítěte se SPU se jeví jako nezastupitelná a nenahraditelná cílená a strukturovaná spolupráce mezi dítětem se SPU, rodiči (rodinou) dítěte a učitelem, (speciálním pedagogem).
Autor Zdeňka Michalová

Učební osnovy

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázky ŠVP z monitorovaných škol s krátkým komentářem.
Autor VÚP Praha

STEP analýza

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Anotace: STEP analýza je další možností realizace autoevaluace ve školách, která nabízí jednoduché a přehledné schéma vnějších faktorů, které mohou školu ovlivňovat.
Autor Milan Báča

Nová maturitní zkouška pro žáky se SVP – I.

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka předkládá informace o možnosti využití upravených podmínek konání nové maturitní zkoušky (v rámci zkoušek zadávaných MŠMT) žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Při respektování těchto SVP jednotlivých maturantů se uvažuje o té skupině žáků, jejichž rozumové schopnosti naplňují v průběhu studia předpoklad osvojení učiva té které střední školy v požadovaném rozsahu.
Autor Monika Vítková

Nová maturitní zkouška pro žáky se SVP – II.

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka informuje o potřebné míře dovedností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SPV) a charakteru a míře úprav podmínek po různé skupiny žáků se SPV při skládání nové maturitní zkoušky (v rámci zkoušek zadávaných MŠMT).
Autor Monika Vítková
Celkem: 491