Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.
Autor Tereza Šmídová

Vzdělávání učitelů předškolních zařízení v českých zemích z historického pohledu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší informace o vzdělávání učitelek působících v předškolním vzdělávání, soustřeďuje se především na přípravu učitelek mateřských škol (zpočátku nazývaných jako pěstounky opatroven) v 19. a 20. století v českých zemích. Článek byl připraven vzhledem k chystanému kariérnímu řádu a s ním se pojícímu většímu důrazu na osobní rozvoj a další vzdělávání pedagogických pracovníků. V článku chci ukázat, že pedagogové pracující v předškolních zařízení se dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků účastnili již v období první republiky. V článku chci také ukázat, že vysokoškolské vzdělání pro pedagogy předškolních zařízení bylo realizováno již dříve. První požadavky na vysokoškolské vzdělání pěstounek mateřských škol se objevily na Sjezdu pěstounek českých mateřských škol v roce 1908. Roku 1932 byla otevřena soukromá Vysoká škola pedagogických studií, na níž bylo realizováno soustavné vysokoškolské studium pro učitelky mateřských škol.
Autor Lucie Zormanová

Time management s využitím ICT (nejen) pro učitele I.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dnešní doba může na řadu lidí působit velmi hektickým dojmem – času je málo, čas jsou peníze, je třeba mít vše hotovo. Učitel je postaven do situace, kdy musí během relativně krátké doby splnit velké množství úkolů. A právě s tím by mu měl pomoci time management.
Autor Zuzana Černá

MOOC a další možnosti pro profesní rozvoj učitelů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Učitelé, kteří se zajímají o nové metody a aktivity, které by mohli začlenit do své výuky, mají široké možnosti jak se vzdělávat, a to z pohodlí svého domova (webináře, online kurzy), ve svém regionu nebo i v zahraničí. Dům zahraniční spolupráce, přímo řízená organizace MŠMT, administrující programy Evropské komise a další programy a sítě v oblasti vzdělávání, nabízí učitelům všechny tři výše uvedené možnosti.
Autor Vladimíra Pavlicová

Česká školní inspekce: Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky – vzdělávací program pro učitele ZŠ a SŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Česká školní inspekce připravila pro učitele základních a středních škol specifický vzdělávací program zaměřený na využití didaktického potenciálu uvolněných úloh z mezinárodního šetření PISA.
Autor Lucie Kovaříková

Příručka BYOD o možnostech využití mobilních zařízení žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příručka pro vedoucí pracovníky škol o současných trendech v oblasti Bring Your Own Device (BYOD) shrnuje hlavní přínosy tohoto konceptu, upozorňuje na možná rizika a uvádí rovněž různé scénáře a modely zavádění mobilních zařízení žáků do výuky.
Autor Vladimíra Pavlicová

Clubhouse a digitální gramotnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy.
Autor Jaroslav Mašek

Zájmová činnost v domově mládeže

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zájmová činnost domova mládeže jako tvořivá součást výchovného procesu. Cílem je zaujmout těmito aktivitami co nejvíce ubytovaných a učit je tak využívat plnohodnotně volný čas. Díky široké nabídce aktivit přitáhnout i tu část mládeže, kterou masové aktivity nezasahují. Ubytovaní žáci při správné organizaci volného času v zájmových útvarech nejen relaxují, ale získávají i nové vědomosti a kompetence.
Autor Mgr. Dagmar Jugasová

Jakou kvalifikační úroveň mají absolventi škol podle EQF?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Pro snazší komunikaci o schopnostech uchazečů o práci či studium v zahraničí zavádějí evropské státy společné nástroje, které usnadňují lidem cesty za prací a studiem do Evropy. Jedním z těchto nástrojů je Evropský rámec kvalifikací (EQF), který se snaží o to, aby všechny kvalifikace byly mezinárodně porovnatelné. Když se např. člověk bude ucházet o práci v Evropě, jeho potenciální zaměstnavatel z uvedené úrovně pozná, co od něho může zhruba očekávat. Je to možné díky tomu, že jednotlivé úrovně jsou popsány tím, co uchazeč zná, čemu rozumí a co je schopen vykonávat.
Autor Lucie Šnajdrová

Zdravé klima v komunitních školách

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Vzdělávacího program „Zdravé klima v komunitních školách“ v rámci průřezového tématu Zdravé klima v zájmovém a neformálním vzdělávání a jeho zaměření na cílovou skupinu - tedy pracovníky pracující s dětmi a mládeží ve volném čase.
Autor Danuše Netolická
Celkem: 376