Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

MOOC a další možnosti pro profesní rozvoj učitelů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Učitelé, kteří se zajímají o nové metody a aktivity, které by mohli začlenit do své výuky, mají široké možnosti jak se vzdělávat, a to z pohodlí svého domova (webináře, online kurzy), ve svém regionu nebo i v zahraničí. Dům zahraniční spolupráce, přímo řízená organizace MŠMT, administrující programy Evropské komise a další programy a sítě v oblasti vzdělávání, nabízí učitelům všechny tři výše uvedené možnosti.
Autor Vladimíra Pavlicová

Česká školní inspekce: Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky – vzdělávací program pro učitele ZŠ a SŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Česká školní inspekce připravila pro učitele základních a středních škol specifický vzdělávací program zaměřený na využití didaktického potenciálu uvolněných úloh z mezinárodního šetření PISA.
Autor Lucie Kovaříková

Příručka BYOD o možnostech využití mobilních zařízení žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příručka pro vedoucí pracovníky škol o současných trendech v oblasti Bring Your Own Device (BYOD) shrnuje hlavní přínosy tohoto konceptu, upozorňuje na možná rizika a uvádí rovněž různé scénáře a modely zavádění mobilních zařízení žáků do výuky.
Autor Vladimíra Pavlicová

Clubhouse a digitální gramotnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy.
Autor Jaroslav Mašek

Zájmová činnost v domově mládeže

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zájmová činnost domova mládeže jako tvořivá součást výchovného procesu. Cílem je zaujmout těmito aktivitami co nejvíce ubytovaných a učit je tak využívat plnohodnotně volný čas. Díky široké nabídce aktivit přitáhnout i tu část mládeže, kterou masové aktivity nezasahují. Ubytovaní žáci při správné organizaci volného času v zájmových útvarech nejen relaxují, ale získávají i nové vědomosti a kompetence.
Autor Mgr. Dagmar Jugasová

Jakou kvalifikační úroveň mají absolventi škol podle EQF?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Pro snazší komunikaci o schopnostech uchazečů o práci či studium v zahraničí zavádějí evropské státy společné nástroje, které usnadňují lidem cesty za prací a studiem do Evropy. Jedním z těchto nástrojů je Evropský rámec kvalifikací (EQF), který se snaží o to, aby všechny kvalifikace byly mezinárodně porovnatelné. Když se např. člověk bude ucházet o práci v Evropě, jeho potenciální zaměstnavatel z uvedené úrovně pozná, co od něho může zhruba očekávat. Je to možné díky tomu, že jednotlivé úrovně jsou popsány tím, co uchazeč zná, čemu rozumí a co je schopen vykonávat.
Autor Lucie Šnajdrová

Zdravé klima v komunitních školách

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Vzdělávacího program „Zdravé klima v komunitních školách“ v rámci průřezového tématu Zdravé klima v zájmovém a neformálním vzdělávání a jeho zaměření na cílovou skupinu - tedy pracovníky pracující s dětmi a mládeží ve volném čase.
Autor Danuše Netolická

Multikulturalita není zaklínadlo

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Mezi průřezovými tématy, kterým se věnuje vzdělávání v rámci projektu Klíče pro život, je i "multikulturalita". Téma módní i výbušné. Oč vlastně jde - nebo má jit?

Autor Jiří Zajíc

Jak se staví zaměstnavatelé a vzdělavatelé k uznávání kompetencí získaných mimo školu?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Odpověď na tuto otázku přinese již Páté odborné setkání se zaměstnavateli, vzdělavateli a odbornou veřejností k tématu uznávání neformálního vzdělávání, které se uskuteční 14. 9. 

Autor Hana Řádová

Závěrečné práce ve Funkčním vzdělávání Klíčů pro život

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů a Jiný pohled na ŠVP, to jsou názvy dvou závěrečných prací vzniklých v rámci Funkčního studia národního projektu Klíče pro život.
Autor Klíče pro život, Svatava Šimková
Celkem: 376