Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Setkání s osobností – Irena Smetáčková

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o druhé prezentaci z cyklu Setkání s osobností, který je určen především pro pracovníky NPI ČR. Irena Smetáčková společně s kolegyní Veronikou Pavlas Martanovou uváděla prezentaci, v níž pojednávaly o problematice syndromu vyhoření, kolegiálním sdílení v učitelské profesi a dalším fenoménům, které souvisí s vykonáváním učitelské profese. V následné diskusi byly objasňovány metody a techniky výzkumných šetření a jejich výsledky.
Autor Miloš Mlčoch

Cyklus Setkání s osobností byl zahájen přednáškou profesora Jana Jiráka

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek pojednává o úvodní přednášce cyklu Setkání s osobností, která se konala 25. listopadu 2020 na platformě Teams. Profesor Jirák se ve své přednášce s prezentací nazvané Co je nového na „nových médiích“ zabýval současným pojetím mediální výchovy. To podle něj vychází z významu tzv. masových médií pro společnost. Dramatická změna celospolečenské komunikace daná nástupem síťových médií ale toto pojetí mediální výchovy problematizovala. Jan Jirák představil některé aktuální trendy v mediální výchově a v teorii masové komunikace jako například nová média = neomédia; sociální sítě, problematiku demokratizace a privatizace veřejných obsahů ad.
Autor Miloš Mlčoch

Clubhouse a digitální gramotnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy.
Autor Jaroslav Mašek

Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.
Autor Tereza Šmídová

Příručka BYOD o možnostech využití mobilních zařízení žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příručka pro vedoucí pracovníky škol o současných trendech v oblasti Bring Your Own Device (BYOD) shrnuje hlavní přínosy tohoto konceptu, upozorňuje na možná rizika a uvádí rovněž různé scénáře a modely zavádění mobilních zařízení žáků do výuky.
Autor Vladimíra Pavlicová

Česká školní inspekce: Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky – vzdělávací program pro učitele ZŠ a SŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Česká školní inspekce připravila pro učitele základních a středních škol specifický vzdělávací program zaměřený na využití didaktického potenciálu uvolněných úloh z mezinárodního šetření PISA.
Autor Lucie Kovaříková

MOOC a další možnosti pro profesní rozvoj učitelů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Učitelé, kteří se zajímají o nové metody a aktivity, které by mohli začlenit do své výuky, mají široké možnosti jak se vzdělávat, a to z pohodlí svého domova (webináře, online kurzy), ve svém regionu nebo i v zahraničí. Dům zahraniční spolupráce, přímo řízená organizace MŠMT, administrující programy Evropské komise a další programy a sítě v oblasti vzdělávání, nabízí učitelům všechny tři výše uvedené možnosti.
Autor Vladimíra Pavlicová

Bude mít naše země někdy nového nobelistu?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek obsahuje rozhovor s dlouholetou úspěšnou účastnici domácích i zahraničních soutěží pro studenty Hanou Pařízkovou a rozhovor s Květoslavou Stejskalovou, která je "duší" dění v Nadačním fondu Jaroslava Heyrovského.
Autor Jiří Zajíc

Vzdělávání učitelů předškolních zařízení v českých zemích z historického pohledu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší informace o vzdělávání učitelek působících v předškolním vzdělávání, soustřeďuje se především na přípravu učitelek mateřských škol (zpočátku nazývaných jako pěstounky opatroven) v 19. a 20. století v českých zemích. Článek byl připraven vzhledem k chystanému kariérnímu řádu a s ním se pojícímu většímu důrazu na osobní rozvoj a další vzdělávání pedagogických pracovníků. V článku chci ukázat, že pedagogové pracující v předškolních zařízení se dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků účastnili již v období první republiky. V článku chci také ukázat, že vysokoškolské vzdělání pro pedagogy předškolních zařízení bylo realizováno již dříve. První požadavky na vysokoškolské vzdělání pěstounek mateřských škol se objevily na Sjezdu pěstounek českých mateřských škol v roce 1908. Roku 1932 byla otevřena soukromá Vysoká škola pedagogických studií, na níž bylo realizováno soustavné vysokoškolské studium pro učitelky mateřských škol.
Autor Lucie Zormanová

Indiáni z Velatic

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Kmen Huascaran byl založen v září roku 1977. Už od prvního tábora v Bílých Karpatech byli jeho členové nasměrováni vzorem ideálního indiána.
Autor Svatava Šimková
Celkem: 376