Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematika si s digi gramotností rozumí
| Článek ukazuje propojení matematické a digitální gramotnosti. Zaměřuje se na příklady, jak je možné zařadit do výuky matematiky digitální technologie, a tím přispět k rozvoji digitální gramotnosti žáků a studentů.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Štěpánka Baierlová |
|
|
| |
|
04. 02. 2019 |
434 |
YouTube, spojenec při rozvoji gramotností
| Článek představuje internetový server YouTube jako nástroj, který lze využít při rozvoji různých složek gramotností, konkrétně digitální a čtenářské. Nejprve je YouTube vymezen (jeho vize, druhy videí), prostor je věnován i tzv. youtuberům. Součástí článku jsou konkrétní metodické tipy, jak využít YouTube k rozvoji digitálních kompetencí či čtenářské gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní i střední škole.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Vanda Vaníčková |
|
|
| |
1 komentář |
21. 01. 2019 |
931 |
Využití dotykových zařízení na prvním stupni ZŠ
| Příspěvek seznamuje čtenáře s praktickými zkušenostmi, jak pracovat s dotykovými zařízeními ve výuce na 1. stupni ZŠ.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
08. 01. 2019 |
560 |
Využití mobilních zařízení na táboře
| Mobilní zařízení se v dnešní době dostávají do popředí a mladí „táborníci“ s nimi umí neuvěřitelné věci. Mobilní zařízení však lze využít i prospěšně. V tomto příspěvku nalezneme „ochutnávku“ aplikací, které jsou na táboře využitelné.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
2 komentáře |
11. 12. 2018 |
1621 |
Scratch – ukázka naprogramování jednoduchého příkladu
| Pomocí tohoto článku se naučíte naprogramovat helikoptéru, která létá do stran a při letu se třese.  | Petr Němec |
|
|
| |
|
05. 12. 2018 |
770 |
QR kódy kolem nás
| QR kódy nás obklopují v běžném životě, proč je tedy nevyužít i ve školní praxi? Pokud vás zajímá, co to QR kódy jsou, jaké informace se dají do QR kódů „zašifrovat“, jak takové šifry rozluštit a jak vytvořit, přečtěte si tento článek. Mimo jiné se můžete nechat inspirovat projekty, kde se QR kódy využívaly. Přečtěte si také o tom, že QR kódy se nehodí jen na základní školu, ale i v mateřských školkách je už mohou děti znát a pracovat s nimi. Článek vznikl v rámci projektu PPUČ.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
 | Martina Štikarovská |
|
|
| |
|
05. 12. 2018 |
1099 |
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II
| Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.  | Petr Němec |
|
|
| |
|
16. 07. 2018 |
1417 |
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ I
| Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.  | Petr Němec |
|
|
| |
|
27. 06. 2018 |
1452 |
Hodiny, hodinky – hrajeme si s časem
| I když se stále častěji děti setkávají s digitálními hodinami, součástí výuky ve 2. ročníku je práce s analogovými hodinami. Článek nabízí několik námětů, jak toto téma zpracovat činnostně.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
|
23. 05. 2018 |
1814 |
Digitální technologie a výuka přírodních věd – na co se zaměřuje světový výzkum
| Článek se věnuje možnostem rozvoje digitálních kompetencí žáků v rámci výuky přírodních věd. Předkládané informace jsou výsledkem analýzy odborných článků publikovaných na téma digitální kompetence v přírodovědném („science“, chemickém a biologickém) vzdělávání. Analyzované texty byly tříděny do kategorií podle svého zaměření. Jednotlivé obecné kategorie jsou autory doplněny konkrétními příklady použití technologií, které vychází z prostudovaných textů.  | Martin Rusek |
|
|
| |
|
17. 05. 2018 |
1289 |