Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Učitel > Nadaní žáci > Legislativa a poradenství

Zobrazit na úvodní stránce článků

Dostupné záložky

Tato kategorie nemá podřazené záložky.
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Učitel a jeho žák – 5. část – učitelka Alena Odehnalová

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pátá část ze série článků, ve kterých sledujeme problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Karel Tomek

Nejčastější problémy při výchově a vzdělávání nadaných dětí a žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
I když se v našem státě postupně zvyšuje informovanost o možnostech vzdělávání nadaných dětí, stále vždy hlavní pomocí zůstává rada a pomoc konkrétnímu žákovi v konkrétní situaci. V roce 2007 jsme na webových stránkách Centra nadání zřídili on-line poradnu, kde mohou rodiče či učitelé (třeba i anonymně) vznést dotaz, na který některý z odborných členů Centra odpovídá. Za tři roky je v poradně více než 100 takto zodpovězených dotazů. Některé problémy se opakují, jiné jsou unikátní a specifické.
Autor Jitka Fořtíková

Individuální vzdělávací plán pro žáky mimořádně nadané s pokyny k tvorbě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Individuální vzdělávací plán (IVP) se vypracovává ve spolupráci se školským poradenským zařízením a zákonným zástupcem žáka či zletilým žákem bezprostředně po nástupu mimořádně nadaného žáka do školy, nejpozději však do 3 měsíců po zjištění mimořádného nadání.
Autor Simona Šedá

Možnosti rozvoje potenciálu mimořádně nadaných ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku popisuje různé možnosti přístupu k mimořádně nadaným žákům. Pedagog může volit mezi dvěma přístupy – akcelerací a enrichmentem. V každém případě je nutné výuku přizpůsobit obsahově, organizačně a metodologicky; je nutná spolupráce mezi školou, rodiči a žákem samotným. Mimořádně nadaní žáci mohou využívat různých forem vzdělávání: e-learning, pull-out programy, zájmové třídy zaměřené na určitá témata...
Autor Lucie Novotná

RVP ZV a zkušenosti s nadanými a mimořádně nadanými žáky na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek prezentuje pracovní listy, vydávané nakladatelstvím Raabe, vhodné pro vzdělávání a výchovu mimořádně nadaných dětí ve škole. Nabízí různé typy práce s těmito dětmi, upozorňují na problémy, které mohou nastat a radí, jak jim předejít, uvádí příklady z praxe.
Autor Eva Vondráková

Učitel a jeho žák – 4. část (pokračování) – žák Pavel J. Kopečný

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pokračování čtvrté části ze série článků, ve kterých sledujeme problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Eva Zelendová

Text kapitoly č. 9 z RVP ZV

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zařazení problematiky výchovy a vzdělávání mimořádně nadaných žáků do základního vzdělávání je významné proto, že mimořádně nadaní žáci mají své specifické vzdělávací potřeby, na něž je třeba reagovat a vytvářet pro ně vhodné podmínky. Nejčastěji je nadání definováno jako soubor schopností, které umožňují jedinci dosahovat výkonů nad rámec běžného průměru populace. Množství žáků s mimořádným nadáním se odhaduje na 3 až 10 %24. Mimořádně nadaný žák může disponovat jedním, ale i několika druhy nadání.
Autor VÚP Praha
Celkem: 7

Aktivity
Aktuality
Vybraný obsah