Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Informujeme > Aktuální témata

Zobrazit na úvodní stránce článků

Dostupné záložky

Tato kategorie nemá podřazené záložky.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vizualizace výsledků první etapy diskuse k filmové výchově

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
První etapa diskuse k filmové výchově přinesla řadu názorů, které jsme se pokusili strukturovat a následně zobrazit v prostředí myšlenkové mapy.
Autor Markéta Pastorová

Jak poslední zjištění z TIMSSu (ne)souvisí s kurikulární reformou?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Reakce na zveřejněné výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007 (Trends in International Mathematics and Science Study), který zjišťoval v 59 zemích úroveň vědomostí a dovedností žáků v matematice a přírodovědných oborech.
Autor Jan Maršák

Etická výchova

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Návrh doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova
Autor Pavel Motyčka

Etická výchova – jaké má být její postavení v systému vzdělávání na základní škole?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Nedílnou součástí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) jsou doplňující vzdělávací obory (DVO). Tyto obory nejsou povinnou součástí základního vzdělávání, jeho vzdělávací obsah pouze doplňují a rozšiřují. Doplňující vzdělávací obory je možné využít pro všechny nebo jen pro některé žáky, mohou být proto do ŠVP zařazeny jako povinné, ale i jako volitelné či nepovinné vyučovací předměty.
Autor VÚP Praha

V čem se zhoršujeme? (TIMSS 2007)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvěk přináší výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007 zaměřeného na matematiku a přrodní vědy a zamýšlí se nad jeho výsledky.
Autor Jana Hrubá

Potřebuje učitel standard?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka článku se zamýšlí nad významem veřejné diskuse k připravovaným standardům profesních činností učitelů.
Autor Jana Hrubá

Jak pracovat s tématy udržitelného rozvoje ve vyučování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) je novým požadavkem na kurikulum českého vzdělávání. Pedagogové mohou VUR vnímat jako další navyšování množství učiva, které je již teď v řadě předmětů obtížné obsáhnout. Nemusí tomu tak být, pokud přijmeme některé z principů VUR.
Autor Tereza Vošahlíková

CLIL jako podpora vícejazyčnosti v praxi

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
CLIL je jednou z možností, jak naplnit cíl vícejazyčnosti, který prosazuje evropská jazyková politika.
Autor Kamila Sladkovská

Výzkum STEPS - Study of the impact of TEchnology in Primary Schools

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o průběhu a výsledcích mezinárodního výzkumného projektu STEPS, který se uskutečnil v předcházejících 2 letech ve 30 evropských zemích s cílem zmapovat situaci v oblasti implementace (ICT) do výuky v základních školách a zjistit, jaký vliv má používání technologií na školy, žáky, učitele i celý vzdělávací systém.
Autor Daniel Tocháček

Ovlivňuje syndrom housete pouze ICT gramotnost?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o tom, jak souvisí syndrom housete objevený Konrádem Lorenzem s ICT gramotnosti. Nutí k zamyšlení nad obecnou potřebou zkoušet nové výukové postupy.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 218