Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Informujeme > Aktuální témata

Zobrazit na úvodní stránce článků

Dostupné záložky

Tato kategorie nemá podřazené záložky.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití dotykových zařízení na prvním stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek seznamuje čtenáře s praktickými zkušenostmi, jak pracovat s dotykovými zařízeními ve výuce na 1. stupni ZŠ.
Autor Jan Šindelář

Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 2. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek „Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole 2. část“ je dalším příspěvkem k tématu kritického myšlení. Tentokrát se zaměřuje na některé oblasti mediální gramotnosti související s posuzováním pravdivosti informací z médií.
Autor Zdeněk Hromádka

Profese učitelky z historického pohledu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší informace o vzdělávání, kvalifikaci a uplatnění učitelek z historického pohledu, především se zaměřuje na období 19. a počátku 20. století. Článek se také věnuje společenské prestiži učitelek a jejich životnímu stylu.
Autor Lucie Zormanová

Činitele rozhodující a ovlivňující vznik autority učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorita učitele je v současnosti hojně diskutovaným tématem. Článek věnovaný tomuto tématu se zaměřuje především na činitele, kteří hrají rozhodující roli při budování autority učitelů. Autorita učitele hraje ve vztahu učitel–žák, učitel–žáci významnou roli. Autorita učitele má bezesporu velký vliv na kázeň ve třídě, ovlivňuje efektivitu práce učitele. Učitel, který je pro žáky autoritou, je pro ně také vzorem.
Autor Lucie Zormanová

Kyberšikana v České republice a v zahraničí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek analyzuje definice kyberšikany a popisuje základní znaky kyberšikany. Zabývá se nejčastějšími projevy kyberšikany. Ve své stěžejní části článek přibližuje stav kyberšikany mezi mládeží v České republice a ve světě. Ve svém závěru článek popisuje aktivity, které může učitel využít ve výuce v rámci prevence kyberšikany.
Autor Lucie Zormanová

Waldorfská škola

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o waldorfské škole, její filozofii, organizaci výuky, způsobu hodnocení a dalších charakteristikách waldorfské školy.
Autor Lucie Zormanová

Jednotný systém klasifikace audiovizuálních produktů

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
O tom, že by bylo užitečné mít předem informace o věkové i obsahové přiměřenosti audiovizuálního díla, se hovoří už dlouho.
Autor Karel Tomek

Co se v mládí nenaučíš, ve stáří si tě najde … aneb Gramotnost.CZ

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje vzdělávací nabídku pro rodiče a prarodiče předškolních a školních dětí v oblasti finanční a zdravotní gramotnosti, která vychází z osvědčených metodik určených původně dětem - Rozumíme penězům a Zdravá abeceda.
Autor Nikola Křístek

Reforma školství v České republice - informační příručka pro novináře

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o příručce, jejímž cílem je přiblížit novinářům základní informace a pojmy týkající se probíhající reformy českého školství.
Autor Člověk v tísni

Žákovské fiktivní firmy v České republice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje situaci fiktivních žákovských firem v České republice a nabízí metodickou podporu pro založení žákovské fiktivní firmy (např. placení daní a pojištění, spolupráce se zahraničními fiktivními firmami). Práce žáků ve fiktivních firmách může účinně rozvíjet klíčové kompetence.
Autor Zina Pávišová
Celkem: 218