Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Informujeme > Aktuální témata

Zobrazit na úvodní stránce článků

Dostupné záložky

Tato kategorie nemá podřazené záložky.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – příčiny požárů o Vánocích a na Silvestra

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci revize rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání navíc došlo k větší specifikaci a rozšíření této problematiky. Hasičský záchranný sbor ČR jako odborný garant si velice dobře uvědomuje náročnost koncepční přípravy na výuku a snaží se v maximální možné míře podporovat vyučující v jejich náročné práci.
Autor Martina Talichová

Vznik života a experimenty do výuky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Vznik života, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí 2 experimenty, kterými žákům lze přiblížit vznik života na Zemi. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Technologické zahlcení jako důsledek špatné komunikace

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Na jaře, po zavedení online výuky, jsme se velmi rychle potýkali se dvěma zahlceními – obsahovým a technologickým. Nyní, přibližně po roce online výuky, čelíme dalšímu technologickému zahlcení, ke kterému by nakonec nemuselo dojít, kdybychom spolu lépe komunikovali.
Autor Jaroslav Mašek

Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj ČR

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Účelem Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj ČR (Strategie VUR ČR, popř. Strategie) je stanovení priorit a strategických opatření v oblasti vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) pro období 2008 až 2015. V ČR nebyl dosud pro tuto oblast obdobný samostatný materiál vypracován, jedná se o stěžejní strategický dokument, podle něhož se bude VUR v České republice systematicky a koordinovaně rozvíjet. Strategie bude realizována prostřednictvím Akčních plánů Strategie, které stanoví konkrétní aktivity v jednotlivých strategických oblastech a odpovědnosti za jejich plnění.
Autor VÚP Praha

Zpráva o globálním rozvojovém vzdělávání v České republice v letech 2008-2010

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek informuje o vypracování materiálu s názvem „Zpráva o globálním rozvojovém vzdělávání v České republice v letech 2008-2010”, který vznikl v rámci Národního semináře k metodám evaluace a monitoringu aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (dále jen GRV). Zpráva podává souhrnné informace o průběhu a výsledcích tohoto semináře a zároveň poskytuje rozšiřující informace o stavu a trendech vývoje GRV v ČR v letech 2008-2010.
Autor Aleš Franc

Revize kurikula nejsou jen u nás

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
V České republice v současnosti probíhá revize rámcových vzdělávacích programů. Jak se takové revize provádějí v jiných zemích a mohou být inspirativní i pro nás? Na to jsme se ptali PaedDr. Markéty Pastorové, která se v Národním ústavu pro vzdělávání zabývá srovnávacími analýzami.
Autor Zoja Franklová

Jak na volby?

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Leckdo vyplňuje volební kalkulačky a řeší, koho volit. Pro učitele (ale i další vzdělavatele) jsou volby i něčím jiným než rozhodováním, koho si vybrat. Jsou příležitostí k posilování demokratické kultury ve škole. Přemýšleli jste, jak téma voleb uchopit v hodinách?
Autor Metodický portál – Výchova k občanství

Rozvíjíme čtenářské dovednosti

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vznikl jako reflexe konference NÚV ke čtenářské dovednosti – jaro 2018.
Autor Mgr. Jana Čadová
Celkem: 218