Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Informujeme > Aktuální témata

Zobrazit na úvodní stránce článků

Dostupné záložky

Tato kategorie nemá podřazené záložky.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Žák bez znalosti češtiny ve třídě – část 1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seriál článků popisuje na případu konkrétního žáka-cizince bez znalosti češtiny proces integrace do základní školy, sestavení plánu pedagogické podpory (PLPP) a jeho naplňování, je doplněn o praktickou ukázku.
Autor Alice Kourkzi

Mobilní telefony LEGÁLNĚ ve výuce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení nad možnostmi mobilních telefonů ve výuce v souvislosti s růstem jejich využívání žáky, jež se brzy bude blížit 1:1.
Autor Mgr. Martin Rusek

Odborný panel chce podpořit systematický rozvoj čtenářských dovedností a postojů dětí a žáků českých škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší shrnutí první minikonference odborného panelu projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) pro čtenářskou gramotnost, která se konala 30. května 2017 v Praze. Setkání se zúčastnili zástupci pedagogických fakult, České školní inspekce, Národního institutu pro další vzdělávání, Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského a projektů, které se zabývají podporou rozvoje čtenářské gramotnosti. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Petr Koubek

Jsou naši učitelé v oboru vzdělávacích technologií začátečníky nebo pozorovateli?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek blíže popisující druh a kvalitu ICT gramotnosti učitelů.
Autor Bořivoj Brdička

Eminent a eLearning Awards 2010

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výroční konferenci EUN Eminent obsahující zajímavé novinky ze světa vzdělávacích technologií a přehled vítězů soutěže eLearning Awards 2010.
Autor Bořivoj Brdička

Smysl osobního vzdělávacího prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Úvaha o tom, jaký vliv na osobní vzdělávací prostředí má rozvoj technologií a všeobecná propojenost světa.
Autor Bořivoj Brdička

Jak napsat a používat individuální vzdělávací program: Konstrukce IVP a nejčastější omyly

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V nakladatelství Portál, s. r. o.vyšla v roce 2011 kniha Karla Kaprálka a Zdeňka Běleckého Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Kniha přináší souhrn požadavků na funkční strukturu individuálního vzdělávacího programu (IVP) z hlediska obecné pedagogiky, závazné legislativy, teorie školského managementu i požadavků speciální pedagogiky. Je určena učitelům a ředitelům základních a speciálních škol a také studentům pedagogických fakult.
Autor Karel Kaprálek

Baví mě číst a hýbat světem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Webové stránky www.ptac.cz obsahují vyzkoušené materiály a postupy, jak smysluplně ve škole pracovat s průřezovými tématy a čtenářstvím.
Autor Michal Dubec

Jak být dobrý učitel: Zápis do 1. třídy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V publikaci naleznete praktické tipy pro práci třídního učitele, rady, jak úspěšně a bez komplikací zvládnout třídní schůzky a jendání s rodiči (náměty pro přípravu a realizaci setkání, nejčastěji se objevující chyby, pravidla pro vedení individuálního dialogu s rodičem). Najdete zde také náměty na třídnické hodiny či návod, jak organizovat zápis do 1. třídy (jak pracovat s dětmi před zápisem, jaké problémy se objevují u zápisu, jak je lze řešit). Publikace Vám přináší určitý návod, jak najít stěžejní momenty Vaší práce a možnosti, jak je vyhodnocovat.
Autor PhDr. Kamila Balharová

Informace o úpravách Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce na úpravách Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), který je podle oddílu A části A1 nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů, určený pro obor vzdělání 79-01-C/01 Základní škola, byly zahájeny na podzim roku 2011. Po zvážení všech okolností a po dohodě s odbornými pracovními týmy se přistoupilo k úpravám, které vzešly z mezirezortních jednání, a to s Ministerstvem financí (MF), Ministerstvem vnitra (MV), Ministerstvem obrany (MO), Ministerstvem dopravy (MD), Ministerstvem zdravotnictví (MZ) ve spolupráci s Výborem na ochranu rodičovských práv (VORP), a Úřadem vlády (ÚV). Na základě těchto jednání byla do RVP ZV začleněna (pouze finanční gramotnost), dopracována nebo upravena některá aktuální a důležitá témata, jež mají své opodstatnění ve vládních dokumentech nebo v legislativních dokumentech příslušných rezortů.
Autor MŠMT