Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Informujeme > Aktuální témata

Zobrazit na úvodní stránce článků

Dostupné záložky

Tato kategorie nemá podřazené záložky.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Podklady k výuce témat ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí v základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Materiál MŠMT nabízí pedagogům soubor základních pojmů z oblasti ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí, návrh na rozložení učiva do jednotlivých ročníků základní školy včetně očekávaných výstupů, doporučené metody a formy práce, literaturu, pomůcky, užitečné odkazy, nástin začlenění problematiky v stávajícím RVP ZV, výsledky rychlých šetření v problematice ochrany člověka za mimořádných událostí, ale také návrh testových otázek pro jednotlivé ročníky základní školy. MŠMT považuje tento materiál za podklad pro učitele s ohledem na rozšíření tématu, které bude v RVP platné od školního roku 2013/14.
Autor kolektiv autorů

Databáze výstupů projektů OP VK nabízí učební materiály i vzdělávací hry

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začátkem července 2014 byla v ostrém provozu spuštěna nová Databáze výstupů projektů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK).
Autor MŠMT

Stále méně dětí baví čtení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Kolik knih přečteš za měsíc? Na tuto otázku odpovědělo loni 29 % dětí, že žádnou. Přitom v roce 2003 to bylo o tři procenta méně. Během stejných deseti let také ubylo dětí, které přečtou dvě a víc knih, o sedm procent – v roce 2003 jich bylo 30 %, zatímco v roce 2013 jen 23 %.
Autor Zoja Franklová

Jednotný systém klasifikace audiovizuálních produktů

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
O tom, že by bylo užitečné mít předem informace o věkové i obsahové přiměřenosti audiovizuálního díla, se hovoří už dlouho.
Autor Karel Tomek

V čem se zhoršujeme? (TIMSS 2007)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvěk přináší výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007 zaměřeného na matematiku a přrodní vědy a zamýšlí se nad jeho výsledky.
Autor Jana Hrubá

Využití učebních textů při realizaci výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přinese výuka podle ŠVP zlepšení schopnosti žáků pracovat s textem?
Autor Jan Boněk

Hladiny myšlenkových operací podle Blooma

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je zaměřen na Bloomovu taxonomii a její využití v procesu učení a v úrovních myšlenkových operací.
Autor Hana Košťálová

Jak pracovat s tématy udržitelného rozvoje ve vyučování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) je novým požadavkem na kurikulum českého vzdělávání. Pedagogové mohou VUR vnímat jako další navyšování množství učiva, které je již teď v řadě předmětů obtížné obsáhnout. Nemusí tomu tak být, pokud přijmeme některé z principů VUR.
Autor Tereza Vošahlíková

První poznámky na téma filmová výchova

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek je součástí diskusního fóra k problematice filmové výchovy a jejího zařazení do systému všeobecného vzdělávání.
Autor Michal Bregant

Život jako experimentální škola

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek je součástí diskusního fóra k problematice filmové výchovy a jejího zařazení do systému všeobecného vzdělávání.
Autor Ondřej Ševčík