Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze II.
| Práce s asistenty vyžaduje práci systematickou, která je podložena dílčími fázemi a postupnými kroky v procesu neustálého zlepšování. Koordinátor inkluze pracuje s AP v několika fázích, řeší jejich další vzdělávání a pomáhá stanovovat plán osobního rozvoje. Celý proces práce s AP stále vyvíjíme. Počátečním krokem koordinátora inkluze ve fázi vedení je práce na rozvoji osobnosti AP.  | Mgr. Lada Flachsová |
|
|
| |
|
21. 02. 2019 |
231 |
Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze I.
| Poslední dobou zažívá každá škola velký nárůst asistentů pedagoga. Škola od školy a ředitel od ředitele mají různý pohled na práci asistentů pedagoga. Aby mohla fungovat spolupráce mezi vyučujícími a kvalitní vedení asistovaných žáků, je třeba mít nastavená jasná pravidla. Vzhledem k množství asistentů na naší škole jsme přistoupili k zavedení funkce koordinátora inkluze, který asistenty pedagoga v jejich práci profesionálně vede.  | Mgr. Lada Flachsová |
|
|
| |
|
21. 02. 2019 |
218 |
BYOD, ano či ne?
| Zpráva o sérii pokusů s nasazením vlastních přístrojů (BYOD) do výuky odborných předmětů na průmyslovce v našich podmínkách. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Pavel Bárta |
|
|
| |
|
21. 02. 2019 |
363 |
Třídní učitel 2.0 – díl 1.: e-mail
| První díl seriálu o tom, jak třídní učitel používá technologie se zaměřuje na emailovou komunikaci. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
|
|
| |
|
20. 02. 2019 |
492 |
Řemesla okolo a v nás
| Inspirativní vzdělávací aktivita v oblasti Člověk a svět práce realizovaná se žáky 2. ročníku, zaměřená na kariérové vzdělávání a rozvoji gramotností. Tematicky zaměřeno na řemesla v místě, kde žiji, a práci s návodem
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Dalibor Neckář |
|
|
| |
|
19. 02. 2019 |
370 |
Balič novodobý
| Článek je součástí souboru námětů učebních činností pro rozvoj gramotností na 2. stupni ZŠ.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Vanda Vaníčková |
|
|
| |
|
19. 02. 2019 |
343 |
Hodina géniů podle A. J. Julianiho
| Třetí ze čtyř příspěvků, které se věnují zavádění metodiky tvořivého myšlení do praxe. Tento ukazuje, jak tvořivé myšlení aplikuje jeden z největších expertů na danou problematiku A. J. Juliani z americké Pensilvánie. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
18. 02. 2019 |
606 |
Historická dílna Zánik civilizací
| Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK) realizovalo v roce 2018 projekt „Zánik civilizací“, který finančně podpořilo MŠMT. V rámci tohoto projektu CDK uspořádalo dvoudenní historickou dílnou pro učitele dějepisu a základů společenských věd na středních školách, která proběhla v listopadu 2018 v Brně. Akce proběhla jako akreditovaný kurz DVPP. Výstupem z projektu je přiložená publikace, která nejen seznamuje s průběhem historické dílny, ale nabízí též texty vhodné pro seminární práci se studenty gymnázií.  | Prof. PhDr. Jiří Hanuš, Ph.D. |
|
|
| |
|
14. 02. 2019 |
439 |
Reklamní BINGO
| Článek je součástí souboru námětů učebních činností pro rozvoj gramotností na 2. stupni ZŠ.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Vanda Vaníčková |
|
|
| |
|
14. 02. 2019 |
473 |
Vesmír a kosmologické koncepce v proměnách času
| Článek je zaměřen na úvod k učivu Vesmír na základní škole. Upozorňuje na možnost umístit poznatky současné kosmologie do kontextu různých kosmologických koncepcí v historii, přičemž ústředním motivem pro seznamování žáků s historickými představami o povaze vesmíru je ukázat fyziku a astronomii jako vědy, jejichž paradigmata se proměňují v důsledku empirických poznatků o světě.  | Zdeněk Hromádka |
|
|
| |
|
14. 02. 2019 |
468 |