Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cukr ti to spočítá!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita vede žáky nápaditou a hravou formou k hlubšímu porozumění tematiky výživy a zdraví (zásady zdravého stravování, vliv životních podmínek na zdraví, ...). Žáci pracují se složením potravin v propojení s digitálním prostředím (rozbor nutričních hodnot výrobku, příspěvky na sociálních sítích, ...). Název aktivity odkazuje nejen na její obsah, ale i na zapojení matematické gramotnosti. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Adam Cvik

Otevíráme ZOO!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se snaží zpestřit výuku vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na prvním stupni ZŠ. Propojuje Tělesnou výchovu s tématem zvířata v zoologické zahradě. Cílem aktivity je intenzivně zapojit mladší žáky do výuky tělesné výchovy a připomenout jim prvky zdravého životního stylu. Aktivita propojuje digitální prostředí s reálným a je využitelná i v distanční výuce. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Adam Cvik

Jak udržovat duševní zdraví své i našich dětí v době plné změn

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Autorky v tomto článku přinášejí námět a inspiraci pro podporu duševní hygieny a budování psychické odolnosti učitelů i dětí. Představí jednu konkrétní ověřenou techniku, která je zaměřena na relaxaci s řízenou imaginací, nazvanou Duhová výprava. Tato technika spadá do průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova, využít ji mohou ale i učitelé napříč všemi předměty, a to jak v prezenční výuce ve škole, tak i v online či distanční výuce.
Autor Mgr. Helena Zitková, Ph.D.

Netradiční (distanční) olympijské hry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se snaží o zpestření a zatraktivnění výuky ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Využívá k tomu motivaci olympijských her a digitální nástroje. Cílem je vzbudit u žáků větší zájem o pohyb (sport) a zapojit je zábavnou formou do vytváření vlastních pohybových soutěží, výzev a dalších nápadů. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Adam Cvik

Základy AI pro školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o stejnojmenném MOOC kurzu European Schoolnet Academy zaměřeném na dvě tam probíraná témata – evropské etické pokyny a pět algoritmických zkreslení.
Autor Bořivoj Brdička

Online nástroje pro výuku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek informuje o blogu studentů massachusettské univerzity. Na těchto stránkách studenti podávají podrobnou charakteristiku některých novějších aplikací, a to včetně pohledu skrze SAMR model.
Autor Ludmila Kovaříková

„Přestaňte bít studenty“ aneb Když devítky píší historii

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita je určena žákům druhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia, kde se v rámci dějepisu nebo výchovy k občanství probírají dějiny konce 20. století. Dále může sloužit jako připomínka výročí 17. listopadu – významného státního svátku ČR v rámci tematického dne. Aktivita naplňuje požadavky i na minimální doporučenou úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření.
Autor Mgr. Václava Korcová

Nebezpečná „lehkost“ novinového titulku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita Nebezpečná „lehkost“ novinového titulku se zaměřuje na rozbor titulků článků, příspěvků a blogů nejen v tištěné verzi, ale především v digitálním prostředí. Cílem je na základě rozboru odhalit autorův záměr a pojmenovat prvky, jimiž se daný titulek snaží oslovit cílové čtenáře. V rámci aktivity si žáci vyzkouší i tvorbu titulku na základě určených parametrů. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Digitální pedagogika potřebuje digitální kurikulum

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o ekosystému hybridní výuky Michiganské techniky, který je určen pro ZŠ a obsahuje kurikulum zatím hlavně pro 1. stupeň, za nímž stojí dva američtí vědci Cathie Norris a Elliot Soloway.
Autor Bořivoj Brdička

10 způsobů, jak vytvořit bezpečné prostředí pro LGBT+ žáky

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jak se cítí LGBT+ žáci ve vaší třídě a škole? A jak bezpečné prostředí to pro ně je? V tomto článku se podíváme na 10 způsobů, které nám mohou pomoci takové bezpečné prostředí vytvořit.
Autor Jaroslav Mašek
Celkem: 5897