Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití stavebnice při výuce matematiky na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hlavní část praktického článku popisuje realizaci výukových aktivit využívajících stavebnici Polydron v planimetrii i stereometrii na základní škole. Uplatňuje především metodu skupinového cvičení žáků s podporou trojrozměrných pomůcek sestavovaných ze stavebnice. Žáci procvičují hlavně prostorovou představivost, ale i kompletní dovednosti získané na seznamovacích hodinách se stereometrickými tělesy a výpočtem jejich povrchů i objemů. Výuka je určena především žákům základních škol. Ideální počet žáků třídy je 16–20 (třída půlená). Zaměstnání lze však realizovat i ve skupinách větších.
Autor Zbyněk Tůma

Institucionální rámec fungování Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na představení institucionálního fungovaní EU včetně vztahu stát – EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Ekonomické aspekty EU

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto výukovém modulu se studenti dozvídají o základních ekonomických aspektech fungování EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Sociální aspekty Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací cíle z této oblasti se zaměřují na to, aby studenti byli schopni identifikovat EU nejen jako hospodářský projekt, ale i jako projekt, který usiluje o boj proti sociálnímu vyloučení a diskriminaci, podporu spravedlnosti, vymýcení chudoby apod.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Myš a krtek, kouzelníci - kapitola Dvě vstupenky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ukázka z pokračování knihy pro malé i velké děti Myš a krtek, dobří sousedé. Krtek, milovník kouzel, se s Myškou vydají na představení kouzelníka Kulifera, které se ale pokazí. Nešťastnému Krtkovi pomůže jeho kamarádka Myška, která mu dokáže, že opravdická kouzla nejsou žádný trik a kejkle. V článku popisuji práci s knihou v hodině čtení s žáky první třídy, kteří jsou ještě nečtenáři.
Autor Wong Herbert Yee

Badatelsky orientované vyučování s projektem Badatelé.cz

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Projekt Badatelé.cz je výsledkem spolupráce vzdělávacího centra TEREZA a týmu učitelů, kteří pracovali 2 roky na metodě umožňující zařazovat badatelsky orientované vyučování do běžné výuky na ZŠ. Cílem této metody je pěstovat v žácích přirozenou zvídavost.
Autor Vzdělávací centrum TEREZA

Konzultační centrum VÚP – odpovědi k problematice ŠVP na ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Výzkumného ústavu pedagogického v Praze na zaslané dotazy týkající se problematiky ŠVP na základních školách.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Taneční a pohybová výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příloha článku obsahuje kurikulární dokument oboru Taneční a pohybová výchova, který byl opatřením ministra začleněn jako nový doplňující vzdělávací obor do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (část 5.10.5).
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Filmová/Audiovizuální výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příloha článku obsahuje kurikulární dokument oboru Filmová/Audiovizuální výchova, který byl opatřením ministra začleněn jako nový doplňující vzdělávací obor do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (část 5.10.4).
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Etická výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příloha článku obsahuje kurikulární dokument oboru Etická výchova. S účinností k 1. 9. 2010 byl opatřením ministra školství zařazen jako doplňující vzdělávací obor do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (část 5.10.3).
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Celkem: 5747