Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak se MOOC mění na byznys

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o transakci, v níž 2U kupuje edX a která bude mít nezanedbatelný vliv na další existenci volně dostupných MOOC kurzů i na trh s online vzdělávacími programy.
Autor Bořivoj Brdička

Czech Wiki Photo jako příležitost rozvoje digitálních kompetencí žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jak se fotografická soutěž může stát prostředkem ke zvýšení digitální gramotnosti žáků.
Autor Jaroslav Mašek

Staronový pohled na inteligentní výukové systémy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Aktuální pohled na vývoj minimálně 40 let existujícího pojmu „inteligentní výukový systém“ (intelligent tutoring system), který se v oblasti vzdělávacích technologií díky využití umělé inteligence vrací do popředí zájmu odborníků.
Autor Bořivoj Brdička

Srpen ve znamení Závěrečné konference projektu PPUČ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Projekt PPUČ (Podpora práce učitelů) uspořádal 17.–18. 8. v Průhonicích svou Závěrečnou konferenci. Na ní se představilo 24 škol, které prostřednictvím autorských workshopů reflektovaly svou účast v projektu a podpořily ostatní kolegy v práci na zapojování rozvoje gramotností do výuky. Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Daniel Suchánek

Zpětná vazba, která by ve škole neměla chybět

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jak vytvořit užitečnou zpětnou vazbu, která zlepší výuku a vzdělávání žáků, jaké volit otázky, na co nezapomenout a jak její výsledky realizovat se podíváme v tomto článku.
Autor Jaroslav Mašek

Příručka „Gramotnosti v ŠVP aneb inspirace pro inovace školního vzdělávacího programu na základní škole“

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přemýšlíte, jak ve škole naložit s gramotnostmi? Jak jim porozumět a zavést je do výuky? V rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) byla zpracována „Příručka gramotnosti v ŠVP“ (dále jen Příručka G). Jejím cílem je podělit se o zkušenosti ze škol, které se v rámci projektu na rozvoj gramotností zaměřily. Každá ze zapojených škol měla na začátku spolupráce ke gramotnostem jiný vztah. Mohli jsme tak podporovat a sledovat pedagogy na cestě za rozvojem gramotností a jejich postupné kroky zaznamenat. Cílem autorů Příručky G je inspirovat školy k práci na rozvoji gramotností a podpořit učitele sdílením zkušeností z pilotních škol. Hlavní myšlenku projektu PPUČ, která se promítá také do Příručky G, je: „Gramotnosti pro život, učíme v souvislostech“. Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Mgr. Anna Doubková

Projekt Podpora práce učitelů zve na Den gramotností (8. 9.)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Den gramotností je pro projekt Podpora práce učitelů jedním z nejvýznamnějších dnů v roce. V loňském roce projekt uspořádal online konferenci Vzdělávání v době korony díky které se mohli propojit učitelé kteří mají zájem o zapojení matematické, čtenářské nebo digitální gramotnosti do své výuky. V letošním roce přinášíme Mapu gramotností do které se můžete zapojit i vy. Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Daniel Suchánek

Začínáme s převrácenou třídou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem článku je seznámit pedagogy s modelem výuky převrácená třída a popsat stěžejní kroky k úspěšnému implementování tohoto modelu do výuky, zároveň ukázat tuto metodu ve výuce cizích jazyků.
Autor Tereza Havránková

Digitální Wellbeing OECD – závěry

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Poslední díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující závěry dvou dosud publikovaných studí zabývajících se digitálním wellbeingem a zdravím v souvislosti se školstvím.
Autor Bořivoj Brdička

10 aspektů hybridního vzdělávání nejen pro Pokusné ověřování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Hybridní výuka se v novém školním roce nebude týkat jen škol zapojených do projektu Pokusné ověřování kombinovaného vzdělávání MŠMT. Učit hybridně budeme na všech školách. Jaký model přitom zvolíme, bude záležet na mnoha různých aspektech.
Autor Jaroslav Mašek
Celkem: 5896