Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání > Učitel

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Učíme děti zpívat: Správná výslovnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Kniha Aleny Tiché Učíme děti zpívat je určena pedagogům z mateřských škol a prvního stupně základních škol, vedoucím dětských sborů, studentům pedagogockých fakult a všem, kdo se zajímají o zpěv. Autorka na základě hlubokých znalostí a zkušeností připravila cvičení a hry, které vedou i tazvané nezpěváky k čistému zpěvu. Tato knížka chce inspirovat všechny, kteří chtějí zajímavým způsobem děti rozezpívat. Nabízí pomocí her tvořivý a neotřelý přístup v hlasové výchově pro děti od 5 do 11 let.
Autor Alena Tichá

Cílená zpětná vazba

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílená zpětná vazba se využívá vědomě či nevědomě prakticky ve všech oblastech vzdělávání, při aktivitách pro volný čas dětí, mládeže i dospělých, v kurzech pro pracovní týmy, v poradenství a supervizi, v pomáhajících profesích. Ukázka z knihy Cílená zpětná vazba nabízí kapitoly K čemu je cílená zpětná vazba a Techniky rychlého shrnutí zážitku – efektivně k cíli.
Autor Eva Reitmayerová, Věra Broumová

Praktické otázky z autorského práva pro učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek JUDr. Danielisové přináší pedagogům stručný úvod do autorského práva s přihlédnutím k potřebám učitelské praxe.
Autor Tereza Danielisová

Myšlenkové mapy v edukačním procesu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat své myšlení, prostor pro týmovou spolupráci nebo možnost snazšího učení. Roste o ně zájem také v komerční sféře. Nejen to jsou důvody, proč by se jimi měl pedagog zabývat.
Autor Michal Černý

Vyhláška o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Škola nebo školské zařízení jako subjekt vykonávající činnost podle zákona č. 561/2004 Sb. musí evidovat úrazy dětí, žáků a studentů, k nimž došlo při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech nebo při poskytování školských služeb. Autor se v článku věnuje případům, na něž se vztahuje vyhláška č. 57/2010 Sb. Dozvíte se nejen to, na které případy se vyhláška vztahuje, komu se podává hlášení o úrazu, jak vést knihu úrazů a kdy se vyhotovuje záznam o úrazu.
Autor Mgr. Petr Vokáč

Jak připravit projekty financované z evropských fondů v období 2007–2013

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek podává souhrnné informace pro školy ohledně možností financování a čerpání peněz z evropských fondů a jejich operačních programů. Text klade hlavní důraz na praktickou přípravu a zpracování projektu, od počátku až k jeho samotnému vypracování, dále poskytuje důležité tipy, doporučení, návrhy, jaký postup zvolit pro jeho úspěšnou realizaci a získání peněz z operačních programů EU.
Autor Mgr. Irena Palánová

Public relations škol

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Public relations jsou v dnešní době neodmyslitelnou součástí prezentace školy. I z toho důvodu předkládaný článek seznamuje čtenáře s jejich cíli, prostředky a faktory, které je ovlivňují. Nezabývá se pouze marketingem školy v obecné rovině, ale i možnostmi využití nejrůznějších typů komunikačních kanálů s veřejností a zákazníky školy. Článek tak nabízí stručný přehled variability prostředků využívaných při propagaci školy a jejich uplatnění v praxi.
Autor PaedDr. Milan Báča

Vybrané otázky autorského práva pro potřeby škol

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text seznamuje čtenáře s pravidly a uplatňováním autorského zákona v prostředí škol. Upozorňuje jak na jeho znění, tak na mezinárodní dokumenty, které upravují nakládání s autorskými právy. Autorka se věnuje i kopírování učebních textů, učebnic a audiovizuálních nosičů. Neopomíjí ani zveřejňování textů na internetu a výjimky z autorského zákona. Studie je doplněna velkým množstvem příkladů z praxe.
Autor Mgr. Adéla Faladová

Co je to vlastně kreativita? – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je? Pro odpovědi na tyto stále naléhavější otázky je potřeba se blíže zaměřit na aktuální výklady tohoto fenoménu v teoretické diskuzi poslední doby.
Autor Petr Drkula

Digitální záznamník a jeho využití ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možnosti využití digitálního záznamníku ve výuce.
Autor Jaroslav Musil
Celkem: 24