Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní umělecké vzdělávání > Škola

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Ochrana osobních údajů (nejen) pro ředitele ZUŠ – problémy z praxe a doporučená organizační opatření

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka z publikace Ředitel moderní ZUŠ, která se věnuje zákonnému požadavku ochrany osobních údajů z pozice ředitele.
Autor Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o.

Leadership v základním uměleckém vzdělávání

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Uplatňování leadershipu ve školství je v současnosti aktuálním tématem, které se objevuje především při hodnocení kvality školy z pohledu jejího řízení. Přinášíme ukázku z publikace Ředitel moderní ZUŠ.
Autor Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o.

Vyhláška o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Škola nebo školské zařízení jako subjekt vykonávající činnost podle zákona č. 561/2004 Sb. musí evidovat úrazy dětí, žáků a studentů, k nimž došlo při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech nebo při poskytování školských služeb. Autor se v článku věnuje případům, na něž se vztahuje vyhláška č. 57/2010 Sb. Dozvíte se nejen to, na které případy se vyhláška vztahuje, komu se podává hlášení o úrazu, jak vést knihu úrazů a kdy se vyhotovuje záznam o úrazu.
Autor Mgr. Petr Vokáč

Změna za změnou

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výklad novely vyhlášky č. 15/2005 Sb. o vlastním hodnocení školy.
Autor Mgr. Jana Ostrýtová

Plánování... možnost, nebo nutnost?

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozhovor s PaedDr. Milanem Báčou, který stojí od roku 1999 v čele Gymnázia a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky ve Svitavách, předtím sedm let řediteloval na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole ekonomické také ve Svitavách. Od roku 1999 přednáší řízení pedagogického procesu na Centru školského managementu na PedF UK v Praze, kde se zaměřuje na problematiku strategického řízení školy. Na obou středních školách realizoval autoevaluaci již několikrát, a to i v době, kdy ještě nemusel.
Autor Mgr. Lucie Holacká

Plánování autoevaluace

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
České právní předpisy stanovují jako povinnost vlastní hodnocení školy a soustřeďují se především na zprávu o něm. Článek se týká především procesu autoevaluace a soustřeďuje se na zásady, které by měly být dodržovány, aby celý proces byl zdárně završen.
Autor PhDr. Martin Chvál Ph.D.

Spolupráce učitelů reálná i virtuální

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o problematice spolupráce učitelů a jejím významu pro učitelův profesní rozvoj či pro rozvoj školy. Na reflexi poznatků o reálné spolupráci učitelů tzv. tváří v tvář, jež se odehrává v prostorách škol, navazuje reflexe zkušeností ze spolupráce ve virtuálním prostředí, konkrétně v modulu Wiki na Metodickém portálu.
Autor Jindřich Strejček

Jsou informace o úrazech ve školách dostatečným podkladem pro jejich prevenci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor ve svém teoretickém příspěvku analyzuje statistiky úrazů v českých vzdělávacích zařízeních. Upozorňuje na nedostatky v evidování úrazů a na nedostatečnou výpovědní hodnotu úrazových statistik ve vztahu k nízké míře prevence úrazovosti ve školách. V závěru příspěvku formuluje možná řešení situace. Článek je doplněn přílohou obsahující grafy.
Autor PaedDr. Jan Tupý

Fakultní školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek připomíná neutěšenou situaci v oblasti vstupu absolventů pedagogického studia do učitelské praxe. V souvislosti s úvahami o možnostech asistovaného počátku pedagogického působení elévů učitelské profese se snaží poukázat na některé zajímavé zkušenosti ze zahraničí. Přichází s návrhem na obnovení důležitosti tzv. fakultních škol a jejich využití při řešení úskalí prvních kroků v učitelském povolání. Zamýšlí se nad možností zřízení středisek asistovaného uvádění do učitelské profese při fakultních školách, nad možnostmi šíře a účinnosti jejich působení.
Autor Naděžda Morávková

Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti ICT

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výzkumný ústav pedagogický v Praze (VÚP) provedl na podzim roku 2009 dotazníkové šetření (dále jen šetření) mezi učiteli, které mělo za cíl zjistit oblasti a formy školení, které by čeští učitelé pro využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) uvítali. Článek reaguje na toto šetření a poukazuje na možnosti základních škol v procesu vzdělávání učitelů a jejich metodické podpory.
Autor Mgr. Petr Naske
Celkem: 12